آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

پیام ماکرون به میشل عون و تاکید رئیس‌جمهوری لبنان بر اجرای اصلاحات



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ماکرون
رئیس جمهوری لبنان با مدیر اداره خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه فرانسه، در بیروت دیدار کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، کریستوف فارنو، مدیر اداره خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه فرانسه در جریان سفرش به بیروت با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان دیدار کرد.

 

وی حامل پیامی از سوی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و دولت این کشور است. در این پیام ماکرون، بر اهتمام و توجه فرانسه به وضعیت لبنان و آمادگی پاریس جهت کمک به این کشور در شرایط کنونی تاکید شده است.

 

میشل عون به این فرستاده فرانسه اطلاع داد، دولت آتی به اجرای سند اصلاحات که دولت قبلی تصویب کرده متعهد خواهد بود و همچنین برخی قوانین مصوب پارلمان در زمینه مبارزه با فساد و دزدی بیت المال را بعد از افشای حساب‌های بانکی مقامات اجرا خواهد کرد.

 

عون به تحرکات مردمی کنونی با شعار اصلاحات اشاره کرد و گفت، خودش به اجرای این اصلاحات پایبند است اما مذاکره با طرف‌های نماینده این خیزش مردمی به دلیل دعوت‌های مکرر او به نتیجه نرسیده است.

 

وی افزود: وضعیت اقتصادی کشور به دلیل وضعیت کنونی و اعتصاب‌ها با مشکل روز افزون روبه‌رو شده این علاوه بر پیامدهای منفی کوچ یک و نیم میلیون آواره سوری به لبنان است.

 

وی خاطرنشان کرد، حفاری نفت و گاز در دو ماه آینده به تدریج به بهبود وضعیت کشور کمک خواهد کرد.

 

لبنان از ۱۷ اکتبر صحنه تظاهرات و اعتراضات مردمی شدید علیه نابسامانی وضعیت معیشتی و اوضاع مالی و اقتصادی است که به خدمات‌رسانی به ویژه در بخش برق، آب، بهداشت و غیر آنها آسیب زده است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------