مسئول نیروی دریایی آمریکا: از نظر من توئیت، دستور رسمی رئیس‌جمهور نیست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
به دنبال مداخله ترامپ در روند قضایی رئیس گروه نیروی عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا، مسئول نیروی دریایی گفته است که توئیت رئیس‌جمهور را به منزله یک دستور نمی‌بیند و منتظر یک دستور رسمی برای متوقف ساختن روند محاکمه این عضو نیروی دریایی است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی ان ان،  ریچارد اسپنسر، مسئول نیروی دریایی آمریکا تاکید کرد: من به دستور رسمی نیاز دارم. من توئیت را دستور رسمی قلمداد نمی‌کنم. اگر رئیس‌جمهور دستور توقف روند محاکمه را صادر کند روند متوقف می‌شود.

 

وی همچنین در باره گزارش روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر اینکه  ریچارد اسپنسر، مسئول نیروی دریایی آمریکا و کالین گرین، رئیس فرماندهی ویژه جنگ نیروی دریایی این کشور هر دو تهدید کرده بودند در صورتی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روند رسیدگی به اتهامات ادوارد گلگر، رهبر یکی از گروه‌های نیروی عملیاتی ویژه آمریکا و احتمال اخراج او را متوقف کند، از سمت خود استعفا خواهند کرد. گفت: من اعلام می‌کنم به هیچ شیوه، شکل و فرمی تهدید به استعفا نکردم. این گزارش صحت ندارد.

 

به گزارش پایگاه خبری هیل، گلگر به سوء رفتار در جنگ متهم است اما دونالد ترامپ طی روزهای گذشته در پرونده او مداخله کرده و به نیروی دریایی ارتش کشورش دستور داد که مقام نظامی گلگر در عملیات ویژه به او بازگردد و با این اقدام راه را برای بازنشستگی او با حقوق کامل هموار کرد.

 

ترامپ روز پنجشنبه در توییتر نوشت: نیروی دریایی ادی گلگر را خلع مقام نخواهد کرد. این پرونده از ابتدا بسیار بد پیگیری شد. به کارت برگرد.

 

ترامپ همچنین دو نظامی دیگر به نام‌های کلینت لورنس و متیو گولستین را نیز که به جرایم جنگی متهم بودند، عفو کرده است.

 

نیروی دریایی آمریکا اما به رغم اقدام ترامپ همچنان در حال رسیدگی به پرونده گلگر است. با این حال عدم قطعیتی درباره ادامه این روند وجود دارد.

 

مقامات دولت آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز گفته‌اند، ترامپ مطلع بوده که اگر لغو روند رسیدگی به اتهامات گلگر را با صدور دستوری رسمی پیگیری کند، احتمالا اسپنسر و گرین را از دست خواهد داد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------