آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

ترامپ: جنگ با کره شمالی می توانست ۱۰۰ میلیون کشته داشته باشد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تخمین زده بود که اگر ایالات متحده در دوران باراک اوباما رییس جمهوری پیشین این کشور، جنگ را با کره شمالی شروع کرده بود حدود ۱۰۰ میلیون نفر کشته می شدند.

 خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش کرد ترامپ این موضوع را در گفت و گو با «داگ وید» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز و مشاور دو رییس جمهوری پیشین آمریکا در کتاب وی به نام «درون کاخ سفید ترامپ: داستان واقعی ریاست جمهوری وی» که روز گذشته (سه شنبه) منتشر شد گفته است.

 

ترامپ در این گفت و گو بر این عقیده بوده است اگر اوباما در کاخ سفید می ماند به جنگ با کره شمالی می رفت او همچنین گفته بود فکر می کنم در این جنگ ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر می توانستند کشته شوند.

 

اظهارات ترامپ در حالی است که کره جنوبی ۵۱ میلیون نفر و کره شمالی هم  ۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

 

ترامپ همچنین نسبت به پیش بینی کارشناسان که گفته بودند این جنگ احتمالی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کشته خواهد داشت اظهار بی اعتمادی کرده و گفته است این رقم تنها ساکنان یک دهکده در کره جنوبی است.

 

رییس جمهوری آمریکا در این مصاحبه گفته است «خوب، همانطور که می دانید سئول، پایتخت کره جنوبی، در مرز دو کره قرار دارد این یک مرز دشوار و غیرقابل نفوذ است اما سئول ۳۰ میلیون نفر جمعیت و کیم هم ۱۰ هزار اسلحه و توپخانه دارد که او آنها را «توپ» می نامند او حتی برای ایجاد یکی از بزرگترین مصیبت های تاریخ به سلاح هسته ای هم نیاز ندارد».

 

جمعیت سئول کمی کمتر از ۱۰ میلیون نفر است.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ

 طرح روی جلد کتاب «درون کاخ سفید ترامپ: داستان واقعی ریاست جمهوری وی»

ترامپ در ادامه این گفت و گو، برخی از نامه هایی را که کیم برای او نوشته بود به وید نشان داده است رهبر کره شمالی در یکی از این نامه ها تصریح کرده بود که وی به دنبال پایان دادن رسمی به جنگ کره از طریق پیمان صلح است.

 

کیم در یکی از نامه ها نوشته بود: قاطعانه اعتقاد دارم که اراده قوی، تلاش های صمیمانه و رویکرد بی نظیر من و شما زمینه گشودن آینده ای جدید بین کره شمالی و ایالات متحده را ممکن خواهد کرد.

 

کیم و ترامپ پیش از این سه بار با یکدیگر ملاقات کرده اند اما تا کنون نتوانسته اند به نتیجه برسند.

 

 

 ایرنا  

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------