آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

چین آمریکا را تحریم کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
. چین امروز دوشنبه اعلام کرد در تلافی تصویب قانون اخیر حقوق بشر هنگ کنگ توسط آمریکا، برخی از سازمان های غیردولتی ایالات متحده که «مسئول آشوب کنونی هنگ کنگ» هستند را تحریم کرده است. 

به گزارش ایرنا «هوا چون اینگ» سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد سازمان های غیردولتی مستقر در ایالات متحده آمریکا از قبیل «دیده بان حقوق بشر» و «خانه آزادی» باید به خاطر حمایت از اقدامات افراطی و خشونت آمیز و همچنین تحریک جوانان به فعالیت های جدایی طلبانه در هنگ کنگ مجازات شوند و هزینه آن را بپردازند.

 

او تصریح کرد: این کشور همچنین پذیرش درخواست کشتی ها و هواپیماهای نظامی ایالات متحده را برای بازدید از هنگ کنگ به عنوان بخشی از این اقدامات متوقف کرده است.

 

این مقام چینی ضمن تشویق ایالات متحده برای اصلاح اشتباهات خود و متوقف کردن مداخله در امور هنگ کنگ، هشدار داد که "چین اقدامات لازم دیگری را انجام خواهد داد" تا بتواند از رونق و ثبات هنگ کنگ محافظت کند.

 

کاخ سفید هفته پیش اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور دو قانون مصوب کنگره در حمایت از معترضان هنگ‌کنگ را امضا کرده است کنگره آمریکا این لایحه‌ها را پس از تصویب آن‌ها با رای اکثریت در هر دو شاخه قانونگذاری، هفته گذشته برای امضای ترامپ به کاخ سفید فرستاد.

 

قانون اول وزارت خارجه آمریکا را ملزم می‌دارد که هر سال یک بار اعلام کند که آیا هنگ‌کنگ برای داشتن رابطه تجاری با واشنگتن به اندازه کافی از خودمختاری برخوردار است یا خیر،  براساس این قانون، تعرفه‌های تجاری که علیه چین اعمال شده، شامل حال هنگ‌کنگ نمی‌شود.

 

این قانون همچنین زمینه را برای تحریم کسانی که به زعم واشنگتن حقوق بشر را در هنگ‌کنگ نقض می‌کنند، آماده کرده است.

 

قانون دوم فروش تجهیزات نظامی همچون گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی به پلیس هنگ‌کنگ را ممنوع می‌کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------