الحشد الشعبی درباره بازگشت دوباره داعش به عراق هشدار داد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,الحشد الشعبی
الحشد الشعبی عراق روز دوشنبه هشدار داد که گروه های تروریستی داعش طی روزهای اخیر با سوءاستفاده از اوضاع امنیتی و سیاسی کشور حملاتی در برخی از استان های عراق از جمله دیاله انجام دادند و با توجه به شرایط کنونی کشور، احتمال بازگشت آن ها به عراق وجود دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از  پایگاه خبری متعلق به  «الحشد الشعبی» ، این تشکیلات مردمی با صدور بیانیه ای، اعلام کرد در اثر حمله تروریست ها به مناطقی از کشور که با سوءاستفاده از اوضاع جاری عراق صورت گرفته، ۶ تن از نیروهای الحشد به شهادت رسیده اند و ۱۷ تن دیگر زخمی شدند.

 

طبق این بیانیه، استان دیاله یکی از مهمترین مناطقی بود که روز گذشته شاهد درگیری خشونت بار میان نیروهای الحشد الشعبی و تروریست ها بود. تروریست ها طی چند روز سعی داشتند وارد منطقه امام ویس شوند و کنترل آن را به دست بگیرند. این درگیری ها منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از نیروهای الحشد از جمله یک فرمانده نظامی شد.

 

الحشد الشعبی اعلام کرد که درگیری ها در منطقه «امام ویس» در دیاله متمرکز بود. انواع سلاح ها در این نبرد استفاده شد و نیروهای الحشد جلوی دشمن را گرفتند.

 

بیانیه یاد شده افزود: دشمن در این نبرد متحمل خسارت های سنگین جانی و مالی شد و نیروهای مهاجم تروریست ها به طور کامل نابود شدند و این منطقه در حال حاضر تحت سیطره نیروهای الحشد الشعبی است.

 

هیات الحشد الشعبی همچنین درباره تحرکات و فعالیت های  دشمن در استان های موصل، صلاح الدین، الانبار، دیالی، کرکوک و اطراف بغداد هشدار داد و اعلام کرد تروریست ها سعی دارند روستاها و شهرهایی که پیشتر تحت نفوذشان بود را پس بگیرند.

 

در واکنش به حمله شب گذشته (یکشبه) گروه تروریستی داعش در استان مرزی دیاله در شرق عراق، فرماندهی الحشد الشعبی امروز از انجام عملیات ویژه نظامی علیه داعش در این استان خبر داد.

 

عراق در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) از پیروزی کامل بر گروهک تروریستی داعش خبر داد، اما نیروهای عراقی همچنان در برخی مناطق، درگیری‌ های پراکنده ‌ای با باقی مانده این گروهک تروریستی یا همان هسته های خفته داعش دارند.

 

تحرکات داعشی ها با برهم خوردن امنیت و ثبات عراق در حال افزایش است.

 

سلسله تظاهرات و تجمعاتی که از اوایل اکتبر گذشته با مطالبات عمدتا معیشتی در شهرهای مرکزی و جنوبی عراق شروع شده، طی دو ماه اخیر به خشونت کشیده شده است.

 

این خشونت ها طی روزهای اخیر در استان های نجف و ذی قار شدت یافته است.

 

رهبران عراق و نیز تحلیلگران این کشور اعتقاد دارند عوامل نفوذی و وابسته به دستگاه های اطلاعاتی بیگانه در به خشونت کشیده شدن این تظاهرات دخیل هستند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------