ترامپ: ملک سلمان گفته عامل حمله به پایگاه دریایی نماینده احساسات ملت عربستان نیست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ ملک سلمان
دونالد ترامپ از تماس تلفنی پادشاه سعودی که به او ازبابت قربانیان حمله تیراندازی در پایگاه دریایی فلوریدا تسلیت گفته بود، خبر داد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، پادشاه عربستان به کاخ‌ سفید تلفن کرده و در گفت‌وگو با ترامپ مراتب تسلیت خود به خانواده‌های قربانیان را اعلام کرده است."

 

ترامپ گفت، پادشاه عربستان در این تماس تلفنی تاکید کرده که: "این فرد (مهاجم) به هیچ وجه نماینده احساسات مردم عربستان نیست که عاشق مردم آمریکا هستند."

 

سفارت عربستان در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ملک سلمان، پادشاه سعودی در تماس تلفنی با ترامپ حزن و اندوه خود را به دلیل حادثه تیراندازی در فلوریدا ابراز داشت.

 

در این بیانیه آمده است، پادشاه سعودی گفته است، عامل این جنایت وحشتناک نماینده ملت عربستان که آمریکایی‌ها را دوست خود می‌دانند، نیست.

 

به گفته مورگان، دو عنصر فرد مهاجم را از پای درآوردند که در جریان عملیات تبادل آتش زخمی شدند.

 

یک شاهد عینی به نام جف برگوش، به روزنامه نیوز ژورنال آمریکا گفت، او یک عامل القاعده بود. وی همچنین به حضور حدود ۱۰۰ خودروی نیروهای امنیتی در محل حادثه اشاره کرد.

 

به گزارش بی.بی‌.سی، محمد سعید الشمرانی، دانشجوی هوانوردی عربستانی که در آمریکا و در پایگاه نظامی پنساکولا مشغول به تحصیل بود با شلیک به سوی سربازان و کارمندان این پایگاه سه نفر را کشت و چندین نفر دیگر را زخمی کرد و سپس با شلیک مستقیم کشته شد. این دومین تیراندازی مرگبار در پایگاه‌های نظامی آمریکا طی یک هفته گذشته است.

 

دیوید مورگان، کلانتر منطقه بدون اشاره به نام عامل حمله و انگیزه‌های او گفت، این حمله در اتاق بررسی در پایگاه پنساکولا رخ داد.

 

کلانتر منطقه اعلام کرد، علاوه بر چهار کشته این تیراندازی، هشت نفر دیگر هم از جمله دو افسر پلیس در جریان این واقعه مجروح شدند.

 

روز چهارشنبه هم در پایگاه معروف پل هاربر هاوایی یک سرباز نیروی دریایی دو کارگر در این پایگاه نظامی را کشت.

 

تیراندازی روز، جمعه (ششم دسامبر) حدود ساعت ۷ صبح به وقت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا روی داد.

 

کلانتر دیوید مورگان گفته است: "وقتی به محل تیراندازی رسیدم صحنه مانند یک فیلم سینمایی بود".

 

دو افسری که در جریان این تیراندازی مجروح شدند از ناحیه دست و پا زخمی شده‌اند و انتظار می‌رود با مشکل جدی روبرو نشوند.

 

این پایگاه نظامی حدود ۱۶ هزار نظامی و ۷۴۰۰ نفر کارمند غیرنظامی دارد و روز جمعه برای ساعاتی قرنطینه شده بود.

 

ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا تاکید کرد: "طبیعی است این واقعیت که مهاجم یک خارجی بوده و یک نظامی ارتش عربستان محسوب می‌شود، سوالات بسیاری را به وجود خواهد آورد."

 

او افزدوه است: "واضح است که دولت عربستان باید برای جبران خسارات به قربانیان این تیراندازی اقدام کند. آنها به این افراد بدهکارند چرا که مهاجم یکی از افسران عربستان بوده است."

 

تیموتی کینسلا، از فرماندهان این پایگاه نظامی گفته که او از نحوه مواجهه سریع با این واقعه "شگفت‌زده و عمیقا تحت تاثیر" قرار گرفته است.

 

او گفته: "امروز شاهد چند عمل قهرمانانه بودیم. من به شدت متاثر شدم و همگی ما همچنان شوکه هستیم. این واقعه قابل تجسم نیست اما همزمان من نمی‌توانم بیش از این نسبت به سربازانمان و کارمندان غیرنظامی‌مان احساس غرور کنم. کاری که آنها کردند جان بسیاری را امروز نجات داد."

 

تحقیقات درباره این تیراندازی آغاز شده و برای حفظ حریم خصوصی خانواده‌های قربانیان، هنوز نام کشته شدگان و مجروحان علنی نشده است.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------