کره جنوبی رسما شکست مذاکره با آمریکا را اعلام کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره جنوبی
مقام ارشد مذاکره کننده کره جنوبی با آمریکا بر سر هزینه های نظامی گفت که مذاکرات دو کشور درباره تقسیم هزینه نگهداری سربازان آمریکایی در کره جنوبی شکست خورده است.

به گزارش ایرنا به  نقل از  خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، «جونگ یون بو» روز شنبه تصریح کرد موفقیتی در این دور از گفت و گوها درباره تقسیم بندی هزینه ها حاصل نشد.

 

مقام کره ای افزود که آمریکا می خواهد یک افزایش بسیار زیاد برای این هزینه ها در نظر گیرد اما کره جنوبی این افزایش را بسیار سنگین می داند و برای همین مذاکرات نتیجه ای نداشته است.

 

وی به دنبال دو روز گفت و گو با مقام های آمریکایی در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت که نتوانستیم اختلافات را در این زمینه حل کنیم.

 

این مقام کره جنوبی خاطر نشان کرد که افزایش شدید این هزینه ها طبق خواست آمریکا بر دوش کره جنوبی سنگینی می کند اکنون فقط می توانیم رایزنی ها را برای کاستن از اختلافات ادامه دهیم.

 

هزینه ای که اکنون کره جنوبی برای استقرار ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی آمریکا در این کشور تقبل می کند، معادل ۸۹۰ میلیون دلار است اما واشنگتن می خواهد این رقم به ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

 

توافق دو طرف برای این میزان پرداخت هزینه تا پایان سال جاری میلادی خاتمه می یابد و به نظر می رسد درخواست آمریکا برای افزایش شدید هزینه ها مشکل تازه ای در روابط دو متحد نظامی ایجاد کرده است بخصوص آنکه مذاکره کننده ارشد کره جنوبی گفت که ما می خواهیم همه چیز طبق توافق قبلی پیش برود با این حال تلاش می کنیم تا زمان باقیمانده به توافق برسیم.

 

دو طرف قرار است در ماه جاری میلادی یک بار دیگر در سئول با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند ریاست هیات مذاکره کننده آمریکا را «جیمز دی هارت» برعهده دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------