پامپئو: لبنانی‌ها باید دولتی را که می‌خواهند انتخاب کنند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پامپئو
وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که لبنانی‌ها باید دولتی را که می‌خواهند انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این به مردم لبنان بستگی دارد که نوع دولت خود را انتخاب کنند و ما تنها از لبنانی‌ها می‌خواهیم تا خواستار کشوری آزاد از هرگونه "نفوذ خارجی" باشند .

 

وی افزود: ما آماده مشارکت در تلاش‌هایی هستیم که جامعه بین‌الملل می‌تواند برای اقتصاد لبنان انجام دهد و کمک کند تا دولت این کشور در مسیر درست قرار گیرد.

 

پامپئو ضمن اشاره به اینکه آمریکا از شرایط مالی سخت لبنان مطلع است و می‌داند که بانک مرکزی این کشور تحت فشارهای زیادی قرار دارد، اظهار کرد: ما همچنین می‌دانیم که لبنانی‌ها به حساب‌های بانکی خود دسترسی ندارند. مسئولیت لبنانی‌ها این است که درباره نوع دولت آینده‌شان تصمیم بگیرند و خواستار این باشند که حاکمیت لبنان مورد احترام قرار گیرد و کشوری شکوفا و آزاد از نفوذ کشورهای خارجی داشته باشند.

 

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با ادعای "تروریستی بودن" حزب‌الله گفت که لبنانی‌ها درک می‌کنند که این سازمان چه خطراتی را برای آزادی‌شان دارد.

 

از 17 اکتبر سال گذشته، کشور لبنان به دلیل تظاهرات علیه بخش سیاسی دچار درگیری‌هایی شده است. سعد حریری، نخست وزیر این کشور 29 اکتبر پس از هفته‌ها تظاهرات استعفا داد و از آن زمان به بعد هنوز هیچ دولتی در این کشور تشکیل نشده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------