آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اسپر: توافق ما با کُردها مبارزه با داعش در سوریه بود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزیر دفاع آمریکا
وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت که توافق واشنگتن با کُردها، همکاری در سوریه برای مبارزه با داعش بوده است.

به گزارش فارس،‌ «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت که آمریکا هیچ تعهدی به کُردهای سوریه نداده که به آنها برای ایجاد یک کشور کُردی در سوریه کمک خواهد کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک، اسپر در ادامه گفت: «ما به تعهدات خود پایبندیم و توافق و تفاهم ما با آنها این بود که با یکدیگر در سوریه برای شکست داعش همکاری کنیم.

 

اسپر اضافه کرد: «اما هیچ کجا و در هیچ نقطه‌ای به کُردها نگفتیم که ما به شما در ایجاد یک کشور مستقل کردی در سوریه و حتی مبارزه آنها با ترکیه که متحد دیرینه ماست کمک می‌کنیم.»

 

اواخر مهرماه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برخلاف ادعاهای پیشین خود مبنی بر خروج کامل نظامیان آمریکایی از سوریه گفت که شمار اندکی از نظامیان این کشور برای محافظت از میادین نفتی سوریه و گروهی نیز در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی و اردن باقی خواهند ماند.

 

واشنگتن مدعی است که قصد دارد با حفظ نظامیان خود در سوریه از حملات مجدد داعش در سوریه جلوگیری کند و  ترامپ اخیرا بار دیگر تکرار کرد که نیروهای باقیمانده آمریکا قصد دارند از میدان‌های نفتی سوریه محافظت کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------