آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

عبدالله: نتایج انتخابات را نمی پذیریم و در برابر آن بی تفاوت نخواهیم ماند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , انتخابات افغانستان
نامزد انتخابات افغانستان هشدار داد که در صورت اعلام نتایج بدون رسیدگی به خواسته های قانونی تیم وی، بی تفاوت نخواهد ماند. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور هشدار داد که اگر کمیسیون انتخابات خواسته های قانونی تیم انتخاباتی وی را نپذیرد، نتایج اعلام شده از سوی این کمیسیون را نمی پذیرد.

 

رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» که جدی ترین رقیب اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری است همچنین هشدار داد که در صورت اعلام نتایج بدون رسیدگی به خواسته های قانونی تیم وی، بی تفاوت نخواهد ماند.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته است: «در صورتی که کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی را بدون رسیدگی به خواسته های قانونی تیم های انتخاباتی اعلام کند، اعلام کمیسیون برای ما قابل قبول نبوده و در برابر آن بی تفاوت نخواهیم ماند.»

 

جنجال اصلی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بر سر 300 هزار رای غیر بایومتریک است. تیم انتخاباتی عبدالله و شماری دیگر از نامزدها خواستار ابطال این آرا هستند اما کمیسیون انتخابات تاکنون این اقدام را انجام نداده است.

 

کمیسیون انتخابات افغانستان حدود یک ماه پیش، بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد اما این اقدام با واکنش منفی برخی از نامزدها مواجه شد. نامزدهای معترض تاکید داشتند که کمیسیون انتخابات باید پیش از بازشماری، آرای تقلبی را باطل اعلام کند و همین اعتراضات سبب شد تا بازشماری آرا در هفت ولایت بازشماری انجام نشود.

 

کمیسیون انتخابات افغانستان اکنون اعلام کرده است که درباره اعلام نتایج انتخابات بدون بازشماری آرای این هفت ولایت تصمیم گیری خواهد کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------