آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

تشکیل جلسه غیررسمی شورای امنیت درباره کره شمالی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
اعضای شورای امنیت سازمان ملل بناست طی نشستی غیررسمی دور دوم مذاکرات را برای برداشتن شماری از تحریم‌های کره شمالی آغاز کنند. 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اعضای شورای امنیت سازمان ملل بناست امروز -‌دوشنبه- طی نشستی غیررسمی دور دوم مذاکرات را برای برداشتن شماری از تحریم‌های کره شمالی آغاز کنند. این طرح را چین و روسیه مطرح کرده بودند، با این وجود برخی دیپلمات‌ها معتقدند که کمتر کسی در این شورا از این پیشنهاد استقبال می‌کند. 

 

این در حالی است که تنها یک روز به پایان ضرب‌الاجل مطرح‌شده از سوی «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره‌شمالی، برای تغییر روند از سوی آمریکا و رسیدن به نتیجه ملموس برای خلع تسلیحات هسته‌ای باقی مانده است. کره شمالی به آمریکا هشدار داده که در صورت عدم حصول نتیجه‌ای عینی تا پایان ضرب‌الاجل معهود، واشنگتن ممکن است «هدیه کریسمس» ناخواسته‌ای دریافت کند. 

 

این در حالی است که مشاور امنیت ملی آمریکا روز گذشته اعلام کرد که چنانچه پیونگ‌یانگ دست به آزمایش موشک‌های هسته‌ای با برد بالا بزند، واشنگتن واکنشی درخور به آن نشان خواهد داد. 

 

اوایل ماه جاری میلادی، روسیه و چین طرحی را در شورای امنیت برای برداشته شدن تحریم‌ها از بخش‌های صنعتی کره‌شمالی ارائه دادند. این تحریم‌ها در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در راستای فلج کردن برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی اعمال شد. 

 

یک دیپلمات در شورای امنیت که نخواست نامش فاش شود، روز گذشته روسیه و چین را به همکاری با کره‌شمالی در رابطه با این طرح متهم کرد و گفت که این دو کشور به پیونگ‌یانگ اجازه داده‌اند تا در متن این درخواست دست ببرد.

 

وی گفت: «چین و روسیه طرحی را مطرح کرده‌اند که از همان آغاز می‌دانستند در این شورا رای نخواهد آورد».

 

این دیپلمات ادامه داد: «شورای امنیت سازمان ملل نمی‌تواند از طرحی حمایت کند که موافق توسعه سلاح‌های کشتار جمعی کره‌شمالی است. این درست همان چیزی است که روسیه و چین به دنبالش هستند».

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------