آمریکا ۷۵۰ نیروی نظامی به عراق اعزام می‌کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در پیام توییتری اعزام ۷۵۰ نیروی نظامی به عراق برای حفاظت از جان دیپلمات‌های این کشور در سفارت بغداد را تایید کرد. 

به گزارش مجله نیوزویک، مارک اسپر در صفحه توییتری خود نوشت: اعزام ۷۵۰ نیروی نظامی به عراق به عنوان یک اقدام نظامی "مناسب و پیشگیرانه" پس از حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد است. 

 

اسپر در ادامه افزود: من اعزام یک گردان پیاده نظام را از نیروی پاسخگویی سریع صادر کرده‌ام. 

 

به نوشته وزیر دفاع آمریکا، تقریباً ۷۵۰ نیروی نظامی بلافاصله به منطقه اعزام می‌شوند و نیروهای اضافی یگان پاسخگویی سریع نیز برای چند روز آینده آماده اعزام خواهند شد. 

 

هواپیماهای آمریکایی یکشنبه شب مقر نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در منطقه القائم در غرب استان الانبار را بمباران کردند که در نتیجه ۲۵ نفر کشته و ۵۱ نفر زخمی شدند.  

 

ارتش آمریکا با تأیید حملات هوایی به خاک عراق، اعلام کرد که نیروهای آن‌ها حملات دقیقی به پنج مقر و تاسیسات متعلق به گردان‌های الحشد الشعبی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.  

 

حمله آمریکا به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی عراق، موجی از خشم و عصبانیت مردم این کشور را برانگیخت به طوری که معترضان روز سه‌شنبه با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی بر سفارت آمریکا، پرچم این کشور را آتش زدند و با سر دادن شعار ضدآمریکایی، خواستار بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن شدند.  

 

 

 ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------