شب ناآرام سفارت آمریکا در بغداد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
به دنبال حمله معترضان خشمگین عراقی به سفارت آمریکا ،بالگردهای این کشور همچنان به گشت زنی بر فراز ساختمان سفارت آمریکا و منطقه سبز امنیتی بغداد ادامه می‌دهند. 

صدای تیراندازی و شلیک گلوله نیز از محل سفارت آمریکا تا کیلومترها دورتر شنیده می‌شود.

 

خدمه بالگردهای آمریکایی عصر امروز در چندین نوبت پرواز با پرتاب اعلامیه از هوا به میان جمعیت هشدار دادند اگر معترضان محل سفارت را ترک نکنند، هدف قرار خواهند گرفت.

 

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی است که نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد در حال عزیمت به بغداد برای کمک به نیروهای حفاظت از سفارت هستند.

 

برخی گزارش‌ها نیز از این حکایت دارد که ساعتی پیش فرمانده یکی از لشگرهای ویژه عراق از ورود یک کاروان نظامی با بیش از ۲۰  خودرو زرهی حامل سربازان آمریکایی به منطقه امنیتی سبز بغداد و سفارت این کشور جلوگیری کرد و آنها را به سمت فرودگاه بغداد بازگرداند.

 

از سوی دیگر وزارت آمریکا شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که همه کارمندان سفارت این کشور در بغداد سالم و در امنیت کامل هستند.

 

تجمع و تحصن اعتراضی معترضان که از پیش از ظهر امروز آغاز شد با گذشت حدود ۱۲ ساعت هنوز در مقابل سفارت آمریکا ادامه دارد و آن گونه که معترضان اعلام کردند تا خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق و تعطیلی سفارت ادامه خواهد داشت.

 

نیروهای آمریکایی محافظ سفارت با شدت گرفتن اعتراض‌ها و ورود برخی از معترضان به ساختمان اقدام به پرتاب گاز اشک آور و تیراندازی به سوی معترضان کردند.

 

حمله معترضان به سفارت آمریکا پس از آن انجام شد که مردم صبح امروز پیکرهای قربانیان حملات این کشور به نیروهای بسیج مردمی عراق را تشییع کردند و سپس به نشانه خشم از اقدام نظامی آمریکایی‌ها وارد منطقه امنیتی سبز شدند و به سفارت خانه این کشور هجوم بردند.

 

معترضان خشمگین ابتدا اتاقک‌های ورودی و تجهیزات بیرونی سفارت را آتش زدند و سپس با شکستن در بزرگ سفارت خانه وارد ساختمان شدند و شیشه‌های آن را شکستند.

 

نیروهای آمریکایی در تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور به سمت معترضان چندین نفر را زخمی کردند که با آمبولانس به بیمارستان اعزام شدند.

 

 

 ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------