کره‌شمالی دوباره خواستار خوداتکایی برای مقابله با تحریم‌ها شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره‌شمالی
کره‌شمالی امروز (یکشنبه) با اعلام اینکه دیگر منتظر برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی نخواهد ماند، خواستار تدابیر خوداتکایی برای غلبه بر این اوضاع شد. 

به گزارش ایسنا، رودونگ سینمون، روزنامه رسمی حزب حاکم کارگران کره‌شمالی در سرمقاله‌ای نوشت، پیونگ‌یانگ باید استراتژی "پیشرفت رو به جلو" را طبق پیشنهاد کیم جونگ اون به کار ببندد.

 

در این مطلب تاکید شد: اکنون که قصد واقعی ایالات متحده را می‌دانیم، تردیدی نداریم که آن‌ها در لغو تحریم‌ها هم استثنا قائل نمی‌شود.  

 

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این گزارش به دنبال نشست چهار روزه حزب کارگران در پیونگ‌یانگ منتشر می‌شود که اواخر دسامبر ۲۰۱۹ به ریاست کیم جونگ اون برگزار شد. کیم در جریان این نشست گفت، دلیلی ادامه پایبندی به تعلیق آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای نمی‌بیند و هشدار داد یک "سلاح استراتژیک جدید" به جهان نشان داده خواهد شد.

 

کیم جونگ اون همچنین بر اهمیت پیگیری قابلیت‌های دفاع ملی قدرتمند و خود اتکایی برای غلبه بر موانعی که این کشور با آن‌ها روبروست، تاکید کرد. رسانه دولتی کره‌شمالی از آن زمان با انتشار مطالب متعددی از مردم خواسته است تا آنچه در آن نشست به بحث گذاشته شد، اجرایی کنند.  

 

روزنامه رودونگ سینمون، ایالات متحده را به اجرای مانورهای نظامی مشترک با کره‌جنوبی و حفظ تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ، به‌رغم "امتیازات انحصاری" آن متهم کرد؛ امتیازاتی نظیر تعلیق پرتاب موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و انهدام سایت پرتاب موشک دونگچانگ-ری در ساحل شمال غربی کره‌شمالی.

 

کره‌شمالی تاکید دارد، از آنجایی که نیت اصلی آمریکا این است که این کشور را با حفظ تحریم‌ها به تدریج تضعیف کند، باید با ادامه پروژه توسعه تسلیحات استراتژیک از ایمنی و حق حاکمیت این کشور اطمینان حاصل کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------