آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

سناتور آمریکایی: طرح تحدید اختیارات جنگی ترامپ در سنا تصویب می‌شود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سناتور آمریکایی
نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا می‌گوید طرح او برای محدودسازی اختیارات جنگی رئیس‌جمهور این کشور علیه ایران از حمایت دست‌کم ۵۱ سناتور برخوردار است.

 به گزارش فارس، «تیم کین»، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا سه‌شنبه گفته طرح او برای محدود کردن اختیارات جنگی «دونالد ترامپ» در قبال ایران، از حمایت کافی برای تصویب در این مجلس برخوردار است. 

 

کین گفته قطعنامه‌ای که او معرفی کرده از حمایت چهار نماینده جمهوری‌خواه برخوردار است و به این ترتیب او مشکلی برای به دست آوردن ۵۱ رأی برای تصویب آن نخواهد داشت. 

 

به گفته این سناتور، تمامی ۴۵ نماینده دموکرات در مجلس سنا و ۲ نماینده مستقل هم حامی این طرح هستند.

 

«تاد یانگ»، یکی از نماینده‌های جمهوری‌خواه که از طرح کین حمایت کرده گفت: «این قطعنامه همچنان امکان پاسخدهی رئیس‌جمهور به وضعیت اضطراری ایجادشده به دلیل ستیزه‌جویی‌های هر کشور دشمن از جمله ایران را می‌دهد.»

 

وی اضافه کرد: «این قطعنامه صراحت دارد که اختیار وارد کردن نیروهای مسلح به یک درگیری نظامی ادامه‌دار با ایران صرفاً در اختیار قوه مقننه قرار خواهد داشت.»

 

دیگر شاخه قانونگذاری کنگره آمریکا یعنی مجلس نمایندگان بامداد جمعه گذشته طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران را به تصویب رساند. 

 

نماینده‌های دموکرات به دنبال تصویب طرحی مشابه در مجلس سنا هستند که اکثریت کرسی‌های آن در اختیار نماینده‌های جمهوری‌خواه است.

 

برخی از اعضای کنگره آمریکا توجیه‌های مطرح‌شده از سوی دولت ترامپ برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ناکافی می‌دانند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------