پلوسی: در شرایط اضطراری هستیم!/ یک نماینده دیگر کنگره آمریکا کرونا گرفت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کنگره آمریکا
رییس کنگره آمریکا وضعیت نظام درمانی و اقتصادی کشورش را اضطراری توصیف کرد.

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از تصویب بسته حمایتی دو تریلیون دلاری از اقتصاد آمریکا در مجلس سنا و کنگره که بزرگترین بسته حمایتی از نوع خود در جهان نیز محسوب می شود، دونالد ترامپ آن را امضا و برای اجرا به وزارت خزانه داری آمریکا ابلاغ کرد. آمریکا اکنون بالای ۱۰۴ هزار مبتلا به کووید-۱۹ دارد که بیش از هر کشور دیگری در جهان است. 

 

ترامپ در جمع خبرنگاران با تشکر از سران جمهوری خواه و دموکرات برای تصویب این لایحه گفت: این بسته ما را قادر می سازد تا فورا به نیازهای خانوارهای آمریکایی، کارکنان و کسب و کارها پاسخ دهیم.

 

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و از چهره های کلیدی تصویب این طرح گفت: آمریکاییها همین حالا پول می خواهند. اگر از اختیارات شرایط اضطراری استفاده نمیکردیم باید شش ماه صبر می کردیم.

 

از سوی دیگر نانسی پلوسی، رییس مجلس آمریکا نیز گفت: ملت ما به دلیل همه گیری ویروس کرونا در شرایط اقتصادی اضطراری قرار دارد. این بدترین همه گیری طی ۱۰۰ سال اخیر بوده است. وی افزود: بسته جدید سومین بسته از نوع خود از زمان ورود به کشور بود اما قطعا آخرین تلاش نظام سیاسی کشور نخواهد بود و با توجه به نیازهای باقی مانده باید کار را روی بسته چهارم آغاز کنیم.

 

طبق برنامه ریزی قبلی، ۵۰۰ میلیارد دلار وام ارزان در اختیار کسب و کارهای بزرگ، ۱۰۰ میلیارد دلار در اختیار مراکز درمانی و ۳۷۷ میلیارد دلار اعتبار در اختیار شرکت های کوچک قرار خواهد گرفت. برای هر خانواده چهار نفره نیز تا ۳۳۰۰ دلار یارانه در نظر گرفته شده است. 

 

تاکنون بیش از ۱۷۰۰ آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند که وضعیت در نیویورک، پایتخت مالی این کشور از همه بدتر است تا جایی که شمار قربانیان امروز به ۵۱۹ نفر  رسید. بیل دبلاسیو، فرماندار نیویورک نسبت به سونامی بیکاری نیم میلیون نفری هشدار داده است. 

 

یک نماینده دیگر کنگره آمریکا کرونا گرفت

مایک کلی، نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز تایید کرد که با مثبت اعلام شدن تست ابتلایش به ویروس کرونای جدید تبدیل به پنجمین نماینده کنگره این کشور که به این بیماری مبتلا می‌شود، شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------