آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

روزنامه بیلد آلمان: چین باید غرامت 150 میلیارد یورویی کرونا را بپردازد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
طرح پرداخت غرامت ۱۵۰ میلیارد یورو برای جبران خسارت‌های نشای از کرونا در یک روزنامه آلمانی، چین را خشمگین ساخت.  

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز؛ نشریه آلمانی بیلد در سرمقاله شماره ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) خود چین را عامل شیوع بیماری کووید ۱۹ در جهان خوانده و از این کشور خواستار جبران خسارت‌های وارده شده بود.

 

نویسنده این مطلب جنجالی که یولیان رایشلت نام دارد، در این سرمقاله زیر عنوان «آنچه چین به ما بدهکار است»، نوشته بود آلمان باید یک صورتحساب ۱۵۰ میلیارد یورویی برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا را به چین بفرستد. «صورتحساب» مورد نظر این خبرنگار شامل ۲۴ میلیارد یورو ضرر گردشگری آلمان از ماه مارس تا آوریل، ۷.۲ میلیارد یورو خسارت صنعت فیلمسازی، ۱ میلیون یورو خسارت هواپیمایی لوفتهانزا و ۵۰ میلیارد یورو برای سود از دست رفته مشاغل کوچک آلمان بوده است.

 

مقام‌های چینی که از این موضوع به خشم آمده‌اند، در نامه‌ای سرگشاده که در واکنش به سرمقاله رایشلت به سردبیر این مجله فرستادند، ضمن یادآوری این که دولت پکن «خیلی زود در مورد خطر شیوع کرونا را به جهان هشدار داد»، خاطرنشان كردند که چین هرگونه تعهد برای پرداخت خسارت را رد می‌كند. نویسندگان این نامه همچنین نشریه بیلد را به «ملی‌گرایی، پیش‌داوری و دشمنی با چین» متهم کردند.

«میراث سیاسی»

 

رایشلت در پاسخ این نامه نیز بار دیگر به دولت پکن تاخت و نوشت که رئیس جمهور چین، شی جین‌پینگ «با کنترل و پایش حکومت می‌کند»، چیزی که به نوشته او به معنی «نفی آزادی» است.

 

وی با یادآوری این که مقام‌های چینی در آغاز شیوع کرونا در ووهان به دولت‌های غربی اجازه تحقیق در این زمینه را نداده، خطاب به آنها افزوده است: «چین به عنوان یک حکومت کنترل‌کننده شناخته شده که جهان را به یک بیماری کشنده آلوده می‌کند. این است میراث سیاسی شما».

 

در روزهای اخیر در کشورهای غربی اتهام‌هایی علیه چین مبنی بر اهمال در کنترل ویروس کرونا در سطح رسانه‌ها و حتی مقام‌های رسمی مطرح شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------