کره‌شمالی به تمام روابطش با کره‌جنوبی پایان می‌دهد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
رسانه‌ی دولتی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد که دولت به دلیل سیاست‌های حیله‌گرانه‌ی کره جنوبی از ظهر امروز (سه‌شنبه) به تمام روابطش با این کشور پایان می‌دهد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز دولت کره شمالی در ساعات اولیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که به تمام روابط و مسیرهای ارتباطی خود با کره جنوبی پایان خواهد داد.

 

مدتی است که کره شمالی به دلیل دخالت کره جنوبی در مسائل مربوط به این کشور آن را متهم و تهدید کرده است که در صورت ادامه روند دخالت و عدم جلوگیری از ارسال اعلامیه‌ها به کره شمالی، حتی دفتر ارتباطی بین کره‌ی شمالی و جنوبی را تعطیل خواهد شد.

 

مقامات ارشد در دولت کره شمالی، از جمله کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون و کیم یونگ چول، نایب رئیس کمیته‌ی مرکزی حزب حاکم کارگر تصمیم گرفتند که «اقدامات اتخاذ شده در قبال کره جنوبی کاملاً تغییر یافته و به مثابه یک دشمن با آن‌ها برخورد شود.

 

به عنوان اولین اقدام در جهت قطع رابطه با سئول، کره شمالی از ظهر روز سه‌شنبه اقدام به قطع هرگونه ارتباط با کره جنوبی و انسداد خطوط ارتباطی در دفاتر وابستگان نظامی و حتی ریاست جمهوری خواهد کرد.

 

رسانه‌ی دولتی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد که مردم کره شمالی از رفتارهای خیانتکارانه و حیله‌گری مقامات در دولت کره جنوبی که با آنها حساب‌های زیادی برای تسویه دارند، عصبانی شده‌اند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------