سی ان ان:تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که احتمالا کرونا در ووهان از مرداد سال گذشته وجود داشته است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
بر اساس مطالعه جدید دانشکده پزشکی هاروارد ، تصاویر ماهواره ای از پارکینگ های بیمارستانی در ووهان و همچنین بررسی جستجو های اینترنتی نشان می دهد که احتمالا کرونا در ووهان قبل از ماه اوت یعنی مرداد و شهریور سال گذشته، در چین شایع شده بود. 

به گزارش شفقنا به نقل از سی ان ان، این مطالعه که هنوز مورد بررسی مجدد قرار نگرفته است، نشان می دهد که در اواخر تابستان و پاییز سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل از آن تعداد بیشتری از خودروها در پارکینگهای پنج بیمارستان ووهان  وجود داشته است.

 

این بررسی همچنین تایید می کند: جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با یک بیماری عفونی در موتور جستجوی Baidu چین سطح بالایی داشته است.

 

در این گزارش آمده است، تصاویر اکتبر سال ۲۰۱۸ ، متوسط ۱۷۱ اتومبیل را در پارکینگ های یکی از بزرگترین بیمارستان های ووهان نشان می دهد. این درحالیست که داده های ماهواره ای یک سال بعد حضور ۲۸۵ اتومبیل را در همان مساحت وبازه زمانی نشان می دهد.  افزایش ۶۷ درصدی و حتی ۹۰ درصدی ترافیک در مدت مشابه نسبت به سال قبل از آن در سایر بیمارستان های ووهان نیز تایید شده است.

 

بیمارستانهای خصوصی نیز در هر دو فصل پاییز و زمستان ۲۰۱۹ روزهای شلوغ تری نسبت به سال قبل داشته اند. همزمان  در همین مدت جستجوی کلمات “اسهال” و “سرفه” نیز از درصد بالایی برخوردار بوده اند.

 

براونشتاین مدیر این پروژه به سی ان ان گفت: این ها همه تلاش برای حل کردن یک معمای پیچیده است. این داده ها قانع کننده هستند ، زیرا ما شاهد افزایش افرادی بودیم که به دنبال حل مشکل بیماری های دستگاه گوارش بودند و اکنون می بینیم که  علائم گوارشی جز علایم کوید ۱۹ است.

 

وی مدعی شد از این نوع داده ها قبلا هم استفاده کرده اییم مثلا بیمارستان های آمریکای لاتین در طول شیوع آنفولانزا بسیار شلوغ می شوند و شما فقط می توانید با دیدن فیلم پارکینگ ها فصل آنفولانزا را رصد کنید.

 

به گفته براونشتاین گرچه صد درصد نمی توانیم تأیید کنیم که آیا این اطلاعات ارتباط مستقیم با شیوع  ویروس جدیددارد اما شواهد دیگری هم در سایر تحقیقات هست که نتایج ما را پشتیبانی می کند.

 

گفتنی است بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز تا کنون بیش از ۷ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس کشنده آلوده شده اند. کرونا تا امروز بیش از ۴۰۴۰۰۰ قربانی داشته است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------