درخواست نمایندگان آمریکا از ترامپ برای اجرای "قاطع" قانون سزار علیه سوریه



"
نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا از رئیس جمهوری کشورشان خواستند "قاطعانه" تحریم‌های در نظر گرفته شده علیه سوریه تحت قانون "سزار" را اجرایی کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت، براساس قانون سزار باید کمک‌ها برای بازسازی سوریه متوقف و تحریم‌ها علیه دولت سوریه و شرکت‌های همکار با آن تا زمان محاکمه مرتکبان تخلفات اعمال شود. طبق این قانون نهادها و اشخاص روس و ایرانی که با دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه همکاری دارند هم تحریم می‌شوند.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اول دسامبر قانون سزار را امضا کرد و این قانون از اواسط ژوئن وارد فاز اجرایی می‌شود.

 

روسای دو کمیته امور خارجه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا و معاون آن دو در بیانیه مشترکی ادعا کردند: "ملت سوریه به مدت طولانی در سایه اسد و پدرخوانده‌هایش رنج زیادی برده‌اند".

 

جیم ریش و مایکل مکول، دو جمهوری‌خواه و الیوت انگل و باب منندز،‌ دو دموکرات در این بیانیه اعلام کردند، "دولت باید قاطعانه و در موعد خود قانون سزار را اجرایی کند تا این پیام به دولت سوریه و کسانی که به دنبال حفظ این دولت هستند برسد که اسد همواره منفور و مطرود است".

 

در این بیانیه مداخله جویانه ادعا شده است، اسد "هیچ وقت یک مقام قانونی نخواهد بود و دولت سوریه و پدرخوانده‌هایش باید به کشتن بی‌گناهان پایان داده و فرصت آشتی، ثبات و آزادی را به مردم سوریه بدهند".

 

دولت سوریه هفته گذشته تحریم‌ها براساس قانون سزار را محکوم و اعلام کرد، این تحریم‌ها مشکلات اقتصادی پیش روی مردم سوریه را تشدید می‌کنند.

 

در پی افزایش تورم‌ در سوریه که از سال ۲۰۱۱ گرفتار جنگ و درگیری است، لیره؛ واحد پول این کشور طی ماه‌های گذشته شاهد سیر نزولی تاریخی در برابر دلار بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------