آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا جدیدترین بمب اتمی خود را بر روی یک جنگنده «اف-15 ایگل» آزمایش کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,بمب اتمی
نیروی هوایی آمریکا از آزمایش موفق یکی از جدید ترین بمب‌های اتمی خود بر روی یک فروند جنگنده اف-15 در صحرای نوادا خبر داد. 

به گزارش فارس، آمریکا جدیدترین بمب اتمی خود را  چندی قبل بر روی یک  فروند جنگنده «اف-15 ایگل»  با موفقت آزمایش کرد.

 

به نوشته وبگاه «دیفنس نیوز» این نخستین بار است که یک جنگنده اف-15 ایگل برای استفاده از پرتاب بمب اتمی استفاده می‌شود. در این آزمایش این جنگنده با بمب افکن «بی61-12» منطبق شد. این دو هواپیما در ماه مارس (فروردین)  در منطقه آزمایشی «تونوپا» در «نوادا» این ماموریت را انجام دادند.

 

نیروی هوایی آمریکا در نوبت و ابتدا از مسافت حدود 1000 پایی و با سرعت نزدیک به صوت بمب اتمی آزمایشی  خود را  پرتاب کرد  و سپس از فاصله 25 هزار پایی نیز این کار انجام شد و در هر دو مورد بمب‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کردند.  

 

ارتش آمریکا قصد دارد در آینده بمب افکن‌های بی61-12 خود را جایگزین نمونه‌های قبلی کند. یک مقام نظامی آمریکا از آزمایش موفق این بمب افکن جدید در کنار جنگنده اف-15 ایگل ابراز خرسندی کرد.

 

چندی قبل نیز رسانه‌های آلمانی از عملیات مخفیانه ارتش آمریکا جهت ارتقا 20 بمب اتمی خود در آلمان خبر دادند.  نشریه «اشپیگل»  در این باره  نوشت که این عملیات مخفیانه در پاییز سال 2019 انجام شد و طی آن 20 کلاهک اتمی بمب «بی-61» آمریکا مستقر در  پایگاه هوایی «بوخل» آلمان به مدت 2 روز به ایالات متحده فرستاده شدند تا نرم افزارهای جدید بر آنها نصب شود.

 

به نوشته  اشپیگل، دولت آلمان نیز همکاری لازم با آمریکا را انجام داد  و به مدت 48 ساعت منطقه ممنوع ایجاد کرد  و ارتش خود را 48 ساعت در حالت آماده باش قرار داد. 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------