آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

معاون وزیر امور خارجه آمریکا: بحثی از جدول زمانی خروج نیروهای آمریکا از عراق در گفتگوها نشد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,معاون وزیر امور خارجه آمریکا
معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک به بیان جزییات بیشتری از گفتگوهای میان عراق و آمریکا پرداخت. 

به گزارش مهر به نقل از المعلومه، «دیوید شنکر» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک به بیان جزییات بیشتری از گفتگوهای میان عراق و آمریکا پرداخت.

 

وی افزود: ما از دولت عراق خواستیم که به موجب توافقنامه چارچوب استراتژیک وارد گفتگوی راهبردی شود و جلسه اول گفتگوی راهبردی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد که ریاست هیات عراقی را «کریم هاشم مصطفی» و ریاست هیات آمریکایی را «دیوید هیل» بر عهده داشتند.

 

شنکر تاکید کرد: در این جلسه بسیاری از زمینه های همکاری دوجانبه مورد رایزنی قرار گرفت از جمله مباحث امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و انرژی. در این مذاکرات نمایندگانی از وزارت دفاع، خزانه داری، انرژی و شورای امنیت ملی آمریکا حضور داشتند.

 

وی گفت: دولت عراق مجددا پایبندی خود را به حمایت از نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای موجود در عراق اعلام کرد و ما بر حمایت از دولت عراق تاکید کردیم. در این جلسه درباره جدول زمانی خروج نیروها از عراق بحثی به عمل نیامد.

 

شنکر درباره سئوالی مبنی بر اینکه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق از طرح ترورش در جریان سفر به موصل خبر داده است، هم اعلام کرد: متاسفم، نظری در این باره ندارم اما مایلم بگویم که که نخست وزیر کنونی عراق مردی میهن پرست است و برخی از گروهها در عراق ضد این اصول هستند و این(طرح ترور) مرا متجب نمی کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------