کره شمالی: کره جنوبی را مجازات می کنیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
روزنامه حزب حاکم کار در کره شمالی روز دوشنبه نوشت که این کشور با اقدامات پی درپی خود کره جنوبی را مجازات خواهد کرد.

به گزارش ایرنا؛ روزنامه "رودونگ سینمون" این مطلب را روز دوشنبه پس از اظهارات "کیم یو جونگ" خواهر رهبر کره شمالی منتشر کرد که گفته است به ارتش برای بررسی اقدام نظامی دستور داده شده است.

 

کره شمالی این روزها به طور روزمره مسئولان و دولت کره جنوبی را مورد انتقاد قرار می دهد و از آنچه تبلیغات ضد پیونگ یانگ با انتشار بالن ها و برگه های تبلیغاتی درمناطق مرزی خوانده، ابراز انزجار کرده است.

 

روابط دو کره پس از قطع ارتباطات کره شمالی با کره جنوبی متشنج شده و خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی به ارتش دستور داده است هر اقدام لازم برای مجازات کره جنوبی را مورد بررسی قرار دهد.

 

گزارش آورده است ارتش انقلابی و مقتدر کره شمالی دست به اقدامات تلافی جویانه بی امان خواهد زد و انتقام مردمی را که از هر زمانی خشمگین تر هستند خواهد گرفت.

 

روزنامه افزوده است که مردم و سربازان این کشور اجازه نخواهند داد تا هویت رهبر عالی قدر خدشه دار شود و برنامه تلافی جویانه در دستور کار است تا این خشم به نمایش گذاشته شود.

 

کره شمالی همچنین از کره جنوبی انتقاد کرده که مسبب این شرایط پر تنش است زیرا جلوی تبلیغات علیه رهبر کره شمالی را نگرفته و از خود بی مسئولیتی نشان داده است.

 

این مطلب در بیستمین سالگرد امضای بیانیه ۱۵ ژوئن میان دو کره منتشر می شود و کره جنوبی در همین سالگرد خواستار مصالحه طرفین شده ولی کره شمالی این اظهارات را غیرمسئولانه توصیف کرده است.

 

همزمان با افزایش تنش ها پنتاگون اعلام کرده است که ارتش آمریکا در منطقه برای مقابله با هر تهدیدی از سوی کره شمالی جایگاه دفاعی و راهبردی نظامی خود را تقویت خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------