بیش از ۴۰۰۰ کارمند کره جنوبی به پایگاه‌های آمریکا برگشتند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره جنوبی آمریکا
رسانه‌های کره جنوبی از بازگشت بیش از ۴۰۰۰ کارمند این کشور به پایگاه‌های ارتش آمریکا پس از ۷۵ روز غیبت خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی یک غیبت ۷۵ روزه ناشی از مذاکرات بدون توافق بین آمریکا و کره جنوبی بر سر مفاد قرارداد اشتراک هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در این کشور آسیایی، کارمندان محلی کره جنوبی فعال در پایگاه‌های نظامی آمریکایی امروز (دوشنبه) به سر کار برگشتند.

 

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد: تمامی کارمندان که مجبور شده بودند بدون دریافت حق‌العمل، کار خود را ترک کنند امروز و براساس برنامه به کار بر می‌گردند. انتظار می‌رود که اوضاع به حالت عادی برگردد.

 

بر اساس این گزارش، آمریکا در ابتدای امر از سئول خواسته بود تا مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار در هر سال بابت حضور نیروهای آمریکایی بپردازد که افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته میلادی است و سئول نیز اعلام کرده بود که این میزان باید ۱۳ درصد باشد که در نهایت این پیشنهاد از سوی آمریکا پذیرفته شد.

 

بیش از ۴۰۰۰ کارمند کره جنوبی فعال در پایگاه های نظامی آمریکا اول آوریل سال جاری میلادی و در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و عدم توافق بین دو کشور درباره اشتراک هزینه‌ها مجبور شده بودند بدون حقوق کار خود را ترک کنند.

 

حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی بر اساس توافق اقدامات ویژه متقابل است که هر پنج سال تمدید می‌شود. آخرین توافق دسامبر ۲۰۱۹ و بدون آنکه دو طرف درباره مفاد قابل قبول توافق کنند، منقضی شد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------