آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

مورگان اورتگاس: آمریکا تا شکست نهایی داعش در عراق می ماند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , مورگان اورتگاس
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر تداوم حضور نیروهای نظامی این کشور در خاک عراق به بهانه شکست نهایی گروه تروریستی داعش تأکید کرد. 

به گزارش مهر به نقل از میدل ایست نیوز، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه نیروهای نظامی این کشور «به عنوان میهمان در خاک عراق خواهند ماند» مدعی شد که «آمریکا به تعهد خود برای شکست نهایی داعش پایبند است و این پایبندی برای امنیت عراق و آمریکا دارای اهمیت بنیادی است!»

 

اورتگاس در ادامه ادعاهای خود افزود: «گفت وگوی راهبردی میان آمریکا و عراق گام مهمی برای پیشبرد روابطمان با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و دولتش بود، مسائل و مشکلات بسیاری وجود دارد که هنوز حل نشده است، باید به یاد داشته باشیم که ما همگی با کمک دولت عراق، کُردها و همه متحدانمان در ائتلاف بین المللی شکست منطقه ای داعش را محقق ساختیم».

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: «می دانیم که داعش هنوز یک تهدید به شمار می رود و ما به شکست آن پایبند خواهیم ماند و این همان چیزی است که اکنون در حال برنامه ریزی برای آن هستیم».

 

اورتگاس ادامه داد: «هدف گفت وگوی راهبردی آمریکا و عراق این است که رابطه میان واشنگتن- بغداد را پیش ببریم، و همچنان بر اساس توافقنامه امضا شده در سال های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ مبنی بر عدم حضور دائم در عراق عمل می کنیم و معتقدیم که این یک موضوع مهم هم برای عراقی ها و هم آمریکایی هاست».

 

گفتنی است که آمریکا و عراق دور اول گفت وگوی استراتژیک را که به بررسی مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، آموزشی و علمی می پردازد، هفته گذشته از طریق ویدئو کنفرانس آغاز کردند و قرار است دور دوم این گفت وگوها در ماه آینده میلادی با حضور تیم مذاکره کننده عراق در آمریکا برگزار شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------