آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با «معامله قرن» مخالفت کردند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزرای خارجه اتحادیه اروپا
وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مخالفت خود را با طرح ارائه‌شده از سوی دولت آمریکا برای ایجاد سازش میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیست‌ها ابراز کردند. 

به گزارش العالم، وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه مخالفت خود را با طرح ارائه‌شده از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا برای ایجاد سازش میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیست ابراز کردند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی می نویسد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا از ایالات متحده خواستند به تلاش‌های جدید برای از سر گیری مذاکرات معلق‌شده با هدف ایجاد «صلح» میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی ملحق شود.

 

«جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از به عهده گرفتن ریاست جلسه‌ای میان وزرای خارجه اتحادیه اروپا و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا گفت: «اروپایی‌ها ارزش طرح آمریکا را درک می‌کنند، چون جنب و جوش جدیدی را در جایی که هیچ وجود نداشت، ایجاد کرده است».

 

بورل در این باره گفت: «ما روشن کردیم که تشویق اسرائیلی ها و فلسطینیان به مشارکت در یک فرآیند سیاسی معتبر و پرمعنا مهم است. از نظر ما، هیچ راه دیگری به جز ازسرگیری گفتگوها وجود ندارد».

 

بورل در ادامه تأکید کرد که هرگونه طرح ابتکاری جدید باید «پارامترهای مورد توافق بین المللی» را محترم شمارد. اشاره مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به «راهکار دو دولتی» و بازگرداندن رژیم صهیونیستی به مرزهای قبل از جنگ ۱۹۶۷ میلادی است.

 

گفتنی است که طرح پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا موسوم به معامله قرن که در ماه ژانویه از آن رونمایی شد، ضمن بی توجهی آشکار به حداقل مطالبات مردم فلسطین، بخشهای قابل ملاحظه ای از کرانه باختری اشغالی را به رژیم صهیونیستی واگذار می کند.

  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------