آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ترامپ: شمار نظامیان آمریکا در آلمان را به نصف می رسانیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
رئیس جمهور آمریکا با متهم کردن برلین به قصور در پرداخت سهمیه خود به ناتو از قصد خود برای کاهش شمار نیروهای نظامی آمریکا در خاک آلمان خبر داد. 

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در میزگردی در کاخ سفید با ادعای اینکه «آلمان در پرداخت میلیاردها دلار کوتاهی کرده و این سالهاست که ادامه دارد» به صراحت گفت که شمار نیروهای نظامی آمریکا را به ۲۵ هزار نفر کاهش می دهد.

 

گفتنی است که اتهام مطروحه علیه آلمان آن است که این کشور اروپایی با میزبانی ۵۲ هزار نیروی نظامی آمریکا در پرداخت سهمیه مالی خود به «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) کوتاهی کرده است.

 

این در حالی است که ترامپ از مدتها پیش از اعضای ناتو از جمله آلمان خواست تا به تعهدات مالی خود مبنی بر اختصاص ۲ درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور به حوزه دفاعی عمل کنند. در واقع تنها ۹ کشور از ۲۸ کشور عضو ناتو آستانه مالی موردنظر ترامپ را برآورده کرده اند.

 

شایان ذکر است که اظهارنظرهای ترامپ در روز دوشنبه نخستین خبر تأیید رسمی مبنی بر کاهش نیروهای نظامی آمریکا در خاک آلمان بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------