آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ترامپ: معترضان از تاریخ و ارزش‌های آمریکایی ما متنفر هستند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس‌جمهوری آمریکا
رئیس‌جمهوری آمریکا در تلاش برای بهره‌برداری از اعتراضات سراسری کشورش در راستای منافع سیاسی‌ خود، سه‌شنبه در کارزار انتخاباتی آریزونا متعهد شد تا از اقدام "اوباش جناح چپگرا" برای کشاندن ایالات متحده به سمت هرج و مرج جلوگیری کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ دونالد ترامپ که اولین گردهمایی انتخاباتی او بعد از پاندمی کرونا شنبه در شهر تالسا در ایالت اوکلاهاما برگزار شده بود و تنها تعداد اندکی از حامیانش حضور داشتند و همین ضعف کمپین او را نمایان کرد، مقابل هوادارانش در فینیکس آریزونا با تاکید بر "برقراری نظم و قانون" حاضر شد.

 

ترامپ با اشاره به معترضانی که دوشنبه شب تلاش داشتند تا مجسمه اندرو جکسون، هفتمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را مقابل کاخ سفید به زیر بکشند و همچنین اقدام معترضان در سیاتل و تشکیل یک "منطقه خودمختار" به عنوان دلایلش برای ماندن در مقام ریاست جمهوری، به جای انتخاب جو بایدن دموکرات در انتخابات سوم نوامبر تاکید کرد.  

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس‌جمهوری آمریکا

 

او گفت: این رفتار یک جنبش سیاسی مسالمت‌آمیز نیست. این رفتار خودکامه‌ها و دیکتاتورها و مردمی است که به کشورشان علاقه ندارند.

 

در همین حال، بیرون محل سخنرانی ترامپ در کلیسای دریم سیتی، نیروهای پلیس صدها تن از معترضان را که تحت عنوان "منطقه سخنرانی آزاد" تجمع کرده بودند، با خشونت متفرق می‌کردند.

 

پلیس فینیکس بعد از آنکه معترضان مسدود کردن یک خیابان را آغاز کردند، این اعتراضات را یک تجمع "غیرقانونی" دانست. عکاس خبرگزاری رویترز که در صحنه حاضر بود، گفت پس از آن، پلیس ضد شورش نارنجک صوتی که جزو تجهیزات نظامی برای کنترل جمعیت است، پرتاب کرد تا معترضان را از این کلیسا دور کند.

 

دونالد ترامپ بابت نزدیکی به رهبرانی چون کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مورد انتقاد است. او همچنین با انتقاد بسیاری از آمریکایی‌ها بابت نحوه مدیریت اعتراضات به مرگ جورج فلوید، شهروند آمریکایی سیاه‌پوست به دست پلیس مینه‌سوتا مواجه است.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه گفت، آن معترضانی که علیه نابرابری نژادی و وحشیگری پلیس اعتراض می‌کنند "از تاریخ ما متنفر هستند." او ادامه داد: آن‌ها از ارزش‌های ما تنفر دارند و آن‌ها از هر آنچه ما به عنوان آمریکایی به آن می‌بالیم، متنفر هستند. ما مقابل قلدری‌های جناح چپگرا سر خم نمی‌کنیم.

 

ترامپ که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به سختی در آریزونا پیروز شد، تلاش دارد تا جایگاه خودش را در این ایالت محکم کند، خصوصا اینکه تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که جو بایدن مقابل این رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه پیشتازی می‌کند.

 

دونالد ترامپ اندکی پیش از سخنرانی خود از بخشی از دیوار ساخته شده در امتداد مرز مکزیک در سن لویی آریزونا بازدید کرد. ترامپ همچنین روی پلاکی که نشان می‌داد ۲۰۰ مایل از دیوار ساخته شده است، امضا زد. وعده ساخت دیوار در مرز مکزیک جزو مواردی بود که ترامپ را سال ۲۰۱۶ به سمت کاخ سفید سوق داد.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا و همراهانش نگرانی‌ها درباره برگزاری گردهمایی‌های انتخابات در بحبوحه پاندمی کرونا را کم‌اهمیت نشان می‌دهند. او سه‌شنبه خطاب به حاضران گفت که این ویروس با اسامی بسیاری شناخته می‌شود از جمله "آنفلوانزا کونگ" که به عنوان عبارتی توهین‌آمیز مورد انتقاد قرار گرفت. این اسم به هنرهای رزمی چینی اشاره دارد.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------