مادورو: برگزاری رفراندوم در ۲۰۲۲ درباره استعفای من محتمل است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مادورو
رئیس‌جمهوری ونزوئلا از آمادگی برای برگزاری رفراندومی با موضوع استعفای خود در ۲۰۲۲، در صورتی که حامیان این مساله بتوانند به تعداد کافی امضا جمع‌آوری کنند، خبر داد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا شامگاه چهارشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: روز ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ احتمال دارد آغاز جمع‌آوری امضا به نفع برگزاری رفراندوم اتمام حکم ریاست جمهوری مادورو باشد. حامیان این ایده باید به خیابان‌ها بروند و از مردم ونزوئلا امضا جمع‌آوری کنند.

 

وضعیت سیاسی در ونزوئلا در ژانویه ۲۰۱۹ دستخوش تحولاتی شد؛ زمانی که خوان گوآیدو، قانونگذار اپوزیسیون ونزوئلا به صورت غیر قانونی خود را "رئیس‌جمهوری موقت" این کشور آمریکای لاتین معرفی کرد. ایالات متحده و بیشتر کشورهای آمریکای لاتین از گوآیدو حمایت کردند، در حالی که روسیه، چین و ترکیه و دیگر کشورها همچنان حامی مادورو هستند.

 

نیکولاس مادورو واشنگتن را به تلاش برای سرنگونی دولتش به منظور کنترل ذخایر نفتی ونزوئلا متهم می‌کند.

 

رئیس‌جمهوری ونزوئلا پیش از این گفته بود در صورت ضرورت برای گفت‌وگو با دونالد ترامپ آمادگی دارد اما افزود که این گفت‌وگو باید بر پایه احترام باشد. در حالی که رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید تنها در شرایطی حاضر به گفت‌وگو با این رهبر ونزوئلاست که موضوع بحث کناره‌گیری او از قدرت باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------