آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

ترامپ: بخشی ‌از نیروهای آمریکا به لهستان منتقل می‌شوند/پیام قدرتمندی برای روسیه داریم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
دونالد ترامپ به دنبال دیدار با رئیس‌جمهوری لهستان در کاخ سفید اعلام کرد، ایالات متحده آمریکا احتمالا تعدادی از نیروهایش را از آلمان به لهستان منتقل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان گفت: آن‌ها هزینه اعزام نیروهای بیشتر را می‌پردازند و ما احتمالا آن‌ها را از آلمان به لهستان بفرستیم. تعداد نیروهایمان را در آلمان به حدود ۲۵ هزار نیرو می‌رسانیم.

 

ترامپ افزود: قرار است ما از تعداد نیروهایمان در آلمان بکاهیم. برخی از آن‌ها به خانه می‌آیند و برخی به نقاط دیگر می‌روند. اما لهستان یکی از آن‌ مکان‌ها خواهد بود، نقاط دیگری هم در اروپا هست.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا اوایل همین ماه از طرحی برای کاهش حضور همیشگی نیروهای آمریکایی در آلمان از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نیرو به ۲۵ هزار نیرو خبر داد. ترامپ بارها آلمان را به عدم هزینه دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود در عرصه نظامی کشورش متهم کرده است. او چهارشنبه بار دیگر به این موضوع اشاره داشت.

 

ترامپ با بیان اینکه آلمان مرتکب "تخلف فاحش" شده است، گفت: آلمان سهم بسیار کوچکی از آنچه قرار بوده تامین کند، هزینه می‌کند.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین چهارشنبه گفت، اقدامات او "پیام قدرتمندی" به مسکو خواهد بود. او در ادامه از آلمان بابت اتکا به صادرات گاز طبیعی روسیه انتقاد کرد.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا در این کنفرانس خبری گفت، ایالات متحده همچنان انتظار روابط خوبی را با روسیه دارد، به‌رغم باز استقرار برخی از نیروهایش از آلمان به لهستان. او افزود: معتقدم این پیام بسیار قدرتمندی را به روسیه می‌دهد اما این پیام قدرتمندی که به روسیه می‌رسد این حقیقت است که آلمان میلیاردها دلار به روسیه می‌دهد تا انرژی از طریق خط لوله (نورد استریم ۲) دریافت کند. آن‌ها (آلمان) میلیاردها دلار برای روسیه هزینه می‌کند و بعد قرار است ما از آن‌ها مقابل روسیه دفاع کنیم! فکر می‌کنم این خیلی بد باشد. فکر می‌کنم مردم آلمان بسیار از این امر ناراضی هستند. با تمام این حرف‌هایی که زده شد، انتظار داریم که با روسیه کنار بیاییم. انتظار داریم که با همه کنار بیاییم.

 

در ادامه رئیس‌جمهوری لهستان هم گفت، تصمیم درباره اعزام نیرو به این کشور به ترامپ بستگی دارد اما او "آماده" پذیرش حضور نظامی بیشتر آمریکاست. آندژی دودا همچنین بر لزوم حفظ نیروهای آمریکایی در اروپا تاکید کرد.

 

رئیس‌جمهوری لهستان گفت: جرات نمی‌کنم که به رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا بگویم که سربازان خودش را کجا باید بفرستد. این تصمیمی است که همواره از سوی ایالات متحده گرفته شده و این یک تصمیم بسیار مسئولانه است. با این حال، انکار نمی‌کنم که من از آقای رئیس‌جمهور درخواست کردم که نیروهای آمریکایی را از اروپا خارج نکند زیرا امنیت اروپا برایمان بسیار اهمیت دارد.

 

دونالد ترامپ در جریان کنفرانس خبری مشترک، عملکرد آندژی دودا را ستود و ابراز امیدواری کرد که او دوباره در انتخابات پیروز شود. ترامپ گفت: گمان نکنم او به کمک من احتیاج داشته باشد. انجام این دیدار مایه افتخار بود. او با ما یا بدون ما عملکرد خوبی خواهد داشت. او قرار است به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------