آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پلوسی: ترامپ نمی‌فهمد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
نانسی پلوسی روز جمعه با انتقاد از نوع عملکرد دولت ترامپ در پاسخ مناسب به ویروس کرونا گفت: من فکر نمی کنم که وی چیزی را درک کند. 

به گزارش شبکه ان بی سی نیوز، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: باید شخصی در کاخ سفید حضور داشته باشد که بفهمد؛ ترامپ الگوی بدی برای کشور است.

 

پلوسی ادامه داد: وی (ترامپ) در حالی از استفاده ماسک بهداشتی امتناع می کند که کارشناسان بهداشت عمومی برای جلوگیری از شیوع کرونا بر استفاده از ماسک تأکید فراوان دارند.

 

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، رییس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از رویکرد لجبازانه ترامپ در عدم استفاده از ماسک بهداشتی، گفت: زمانی‌که رییس جمهوری آمریکا نمی خواهد از ماسک بهداشتی استفاده کند، من فکر نمی‌کنم که وی چیزی را درک کند.

 

پلوسی گفت: من بسیار ناراحت شدم که درست در یکی از دو روزی که آمار گزارش مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به بالاترین سطح رسیده است، رییس جمهوری در تلاش برای نابودی لایحه «حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون‌به‌صرفه» است.

 

وی یادآور شد: «من امروز حال و هوای بدی داشتم وقتی دولت ترامپ به رغم افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، از دیوان عالی می خواهد تا لایحه حفاظت از بیمار را لغو کند.»

 

به رغم افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا، دولت ترامپ در تلاش برای کاهش بودجه بخش درمانی است و هیچ اهمیتی به آثار تبعی آن بر وضع کنونی بیماران در شرایط بحرانی کرونا نمی دهد.

 

در راستای اقدامات ترامپ برای کاهش بودجه بخش درمانی، وی سال گذشته یک برنامه فدرال به نام پردیکت (predict) که ۱۰ سال پیش در راستای مبارزه با شیوع آنفلوانزای مرغی(H۵N۱) ایجاد شده بود را تعطیل کرد.

 

از سوی دیگر ترامپ پیشنهاد کاهش نیروهای بخش بهداشت و درمان فدرال را هم صادر کرده تا از ۶ هزار و ۵۰۰ پرسنل به ۴ هزار نفر برسند. این امر بشدت در کاهش توانایی کشور برای مبارزه با ویروس کرونا اهمیت دارد.

 

ترامپ همچنین امسال دستور کاهش چشمگیر بودجه مراکز کنترل بیماری ها و مؤسسات ملی بهداشت که جزو آژانس های کلیدی فدرال در بخش اورژانس های بهداشت عمومی است را داد؛ از جمله پیشنهادات دولت وی، کاهش ۸۳۸ میلیون دلاری بودجه به موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی است.

 

 ایرنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------