کاخ سفید: ترامپ حالا از گزارش تحرکات روسیه در افغانستان مطلع شده است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کاخ سفید
کاخ سفید حالا تایید کرد که دونالد ترامپ در جریان ارزیابی اطلاعاتی در خصوص "پیشنهاد جایزه از سوی روسیه به شبه‌نظامیان طالبان با هدف کشتن سربازان ائتلاف" تحت رهبری آمریکا در افغانستان قرار گرفته است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کایلی مک‌انانی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در یک نشست مطبوعاتی تایید کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان این مساله قرار گرفته اما تاکید کرد که در جامعه اطلاعاتی این کشور هنوز "اتفاق نظر" در خصوص اعتبار اطلاعات وجود ندارد.

 

او در صحبت‌هایش به خبرنگاران عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا در جریان اطلاعاتی که متاسفانه به خاطر نیویورک تایمز علنی شدند، قرار گرفته است. اما این حقیقت تغییر نمی‌کند که اتفاق نظری در خصوص صحت این اطلاعات وجود نداشته و باید بررسی شوند.

 

مک‌انانی انتقادهای تندی علیه نیویورک تایمز به خاطر انتشار آنچه که او اطلاعات بررسی نشده خواند، مطرح کرده و گفت، این حرکت به قابلیت دولت آمریکا برای جمع‌آوری اطلاعات آسیب وارد می‌کند.

 

نیویورک تایمز نخستین بار روز جمعه گزارش کرد، جامعه اطلاعاتی آمریکا ماه‌ها پیش به این نتیجه رسیده که روسیه به طور پنهانی به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان به خاطر انجام حملات موفقیت‌آمیز علیه نیروهای ائتلاف در افغانستان جایزه پیشنهاد داده است.

 

کاخ سفید بعد از انتشار این گزارش این مساله که دونالد ترامپ یا معاونش مایک پنس شخصا در جریان این موضوع قبل از این گزارش قرار گرفته بودند، رد کرده و صحت این اطلاعات را زیر سوال برد. بعدا اما رسانه‌ها گزارش کردند، اوایل سال جاری میلادی این اطلاعات در یک گزارش روزانه اطلاعاتی متعلق به رئیس جمهور آمریکا گنجانده شده بود.

 

مک‌انانی خاطر نشان کرد: گزارش روزانه ریاست جمهوری یک سند بسیار محرمانه است که عمدتا در دولت انتشار می‌یابد. من هرگز آنجا نخواهم نشست و اینکه چه اطلاعاتی در گزارش روزانه ریاست جمهوری بوده را رد یا تایید نخواهم کرد.

 

گفته می‌شود ترامپ اغلب همه گزارش‌های روزانه‌ای که به او داده می‌شوند، نمی‌خواند و مواقعی نیز ترجیح می‌دهد گزارش‌ها را به صورت شفاهی به او ارائه کنند.

 

مک انانی اما در قبال این گمانه‌زنی نیز واکنش نشان داده و عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا قطعا این گزارش‌ها را می‌خواند و همینطور این گزارش‌ها را به صورت شفاهی دریافت می‌کند. من به شما می‌گویم که این رئیس جمهور در قبال تهدیدات پیش روی ما مطلع‌ترین فرد روی زمین است.

 

ترامپ روز سه‌شنبه طبق برنامه زمانی کاخ سفید در حین صحبت‌های مک‌انانی مشغول دریافت یک گزارش اطلاعاتی بوده است؛ هر چند که مشخص نشده چه زمانی مقام‌ها ترامپ را در جریان اطلاعات مربوط به جایزه‌های روسیه قرار داده‌اند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------