مرکل: در قبال ترکیه به یک "استراتژی منسجم" نیاز داریم/ تماس تلفنی صدراعظم آلمان با اردوغان



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
صدر اعظم آلمان طی سخنانی در مجلس فدرال این کشور اظهار کرد: در قبال ترکیه به یک "استراتژی منسجم" نیاز داریم. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در نشست مجلس فدرال این کشور به سوالات نمایندگان پاسخ داده و درباره روابط ترکیه و اتحادیه اروپا گفت: در قبال ترکیه به یک استراتژی منسجم نیاز داریم.

 

مرکل با تاکید بر اینکه بین ترکیه و آلمان به دلیل عضویت در ناتو یک رابطه استراتژیکی وجود دارد، اظهار کرد: میان ترکیه و اتحادیه اروپا توافق‌نامه پناهجویان به امضا رسید و مساله پناهجویان را تنها با راه توافق متقابل می‌توان حل و فصل کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه وزیر کشور آلمان در دوره ریاست خود در شورای اتحادیه اروپا مساله سیاست پناهندگی را در راس دستورکار خود قرار داده‌ است، تصریح کرد: ما می‌دانیم که باید این مشکل را به طور سریع رفع کنیم. باید یک رویکرد انسانی در قبال پناهجویان داشته باشیم و برای جلوگیری از به خطر انداختن جان آنها تلاش کنیم. در این زمینه به توافق‌ با کشورهای همسایه نیاز داریم.

 

همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تماسی تلفنی با مرکل درباره وضعیت لیبی و سوریه برقرار کرد.

 

طبق بیانیه اداره ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه، اردوغان و مرکل به بررسی آخرین رویدادهای  منطقه‌ای در راس آن لیبی و سوریه پرداختند. بررسی روابط دو جانبه و همکاری در خصوص مقابله با کرونا از دیگر محورهای مورد بحث طرفین بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------