چین: با مداخله خارجی در هنگ‌کنگ مقابله می‌کنیم



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,وزارت امور خارجه چین
وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) در واکنش به دستور اجرایی جدید ترامپ از آمادگی این کشور برای مقابله با هرگونه مداخله خارجی در امور هنگ‌کنگ خبر داد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: تلاش‌های آمریکا برای مانع‌تراشی بر سر راه اجرای قانون امنیت ملی جدید هنگ‌کنگ محکوم به شکست است.

 

در این بیانیه آمده است: چین با محکوم کردن اقدام آمریکا آماده مقابله با مداخله خارجی در امور هنگ‌کنگ است. چین قصد دارد در واکنش به "قانون خودمختاری هنگ‌کنگ" تحریم‌هایی را علیه آمریکا اعمال کند.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اقدام به امضای دستورالعملی اجرایی در پی تصویب قانون جدید امنیت ملی در هنگ‌کنگ کرد. این اقدام اجرایی در مقابل آنچه که رفتارهای "سرکوبگرانه" دولت چین در هنگ‌کنگ عنوان شده، صورت گرفته و به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مقامات و نهادهای چینی که مسئول اجرای قانون امنیت ملی هستند، ختم می‌شود.

 

در بیانیه چین همچنین آمده است: قانون ایالات متحده به طرز مخربی قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را نقض می‌کند، شامل تهدیدهایی برای اعمال تحریم علیه چین است، شدیدا قوانین بین‌المللی و قوانین اساسی روابط بین‌الملل را نقض می‌کند و دخالت آشکار در امور داخلی هنگ‌کنگ و چین است. دولت چین این موضوع را به شدت محکوم می‌کند.

 

این بیانیه همچنین افزود، چین اقدامات تلافی‌جویانه ضروری را اتخاذ خواهد کرد و تحریم‌هایی علیه شهروندان و سازمان‌های آمریکایی مرتبط با این قانون وضع می‌کند.

 

وزارت خارجه چین تاکید کرد: هنگ‌کنگ یک منطقه اداری ویژه چین است، امور هنگ‌کنگ منحصراً امور داخلی چین به شمار می‌رود و هیچ کشور خارجی حق مداخله ندارد. چین در عزم و اراده خود برای محافظت از استقلال و امنیت ملی خود و اطمینان یافتن از رفاه و ثبات هنگ‌کنگ و همچنین مقاومت در برابر مداخله نیروهای خارجی در امور داخلی هنگ‌کنگ مصمم است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------