پاسخ فائوچی به انتقاد ترامپ



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پلوسی کرونا
کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی و عضو کارگروه مقابله با کروناویروس در ایالات متحده به انتقاد ترامپ که او را "هشداردهنده" در پاندمی ویروس کرونا توصیف کرده بود، پاسخ داد و گفت ترجیح می‌دهد خود را "واقع‌بین" ببیند.   

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دکتر آنتونی فائوچی، مدیر انستیتو ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت: خودم را یک واقع‌بین می‌بینم، نه یک هشداردهنده.

 

او در پاسخ به اینکه آیا خودش را در موضع "تعامل با واقعیت" می‌بیند، گفت: اینطور گمان میکنم اما خب دیگران هم نظرهایی دارند.

 

فائوچی همچنین گفت که وقتی بحث احتمالات برای پیشگیری از موج دیگری از ویروس کرونا در پاییز و زمستان پیش می‌آید، ایالات متحده از نظر فلات و جغرافیا با اروپا تفاوت دارد.

 

این کارشناس ارشد که همواره مورد انتقاد رئیس‌جمهوری آمریکاست، گفت: این واقعا چالشی است که ما امروز در ژوئیه با آن مواجه هستیم. اگر بخواهیم به شکل خوبی وارد پاییز و زمستان شویم، باید آمار را پایین بیاوریم که معنی آن کاستن از مبتلایان به ده‌ها و صدهاست، نه ده‌ها هزار تن.

 

اظهارات دکتر فائوچی یک روز پس از آن عنوان شد که ترامپ در مصاحبه با کریس والس فاکس نیوز، این متخصص ارشد بیماری‌های عفونی را "هشداردهنده" توصیف کرد، با این حال گفت روابطش با او "بسیار خوب" است.

 

او همچنین اخباری از اقدامات کاخ سفید برای بی‌اعتبار نشان دادن فائوچی را رد کرد. این در حالیست که پیتر ناوارو، مشاور تجاری کاخ سفید به تازگی در مطلبی برای یواس‌ای تودی به اعتبار فائوچی حمله کرد. کاخ سفید این مطلب را غیرمجاز دانست. 

 

فائوچی گفت که این اظهارات به رئیس جمهوری آمریکا لطمه می‌زند. او به پایگاه تحلیلی آتلانتیک تاکید کرد: زمانی که کارمندی حرفی اینچنینی می‌زند و کل جامعه علمی و رسانه‌ای آن را رد می‌کنند، در نهایت این مساله به رئیس جمهوری لطمه می‌زند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------