آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ترامپ از پس مدرسه پسرش بر نیامد/ واکنش رئیس جمهور آمریکا به تبدیل ایاصوفیه به مسجد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
هم زمان با اصرار رییس جمهوری آمریکا بر لزوم بازگشایی مدرسه ها با وجود شیوع گسترده کرونا (corona) ، مسئولان مدرسه فرزند دونالد ترامپ از برنامه خود برای یادگیری حضوری پاره وقت یا برگزاری کلاس های آنلاین خبر دادند.

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، بارون ترامپ ۱۴ ساله در یک مدرسه خصوصی در مریلند( نزدیک واشنگتن) درس می خواند و با اینکه پدرش پافشاری دارد مدارس حتی در اوج زمان کرونا هم با حضور دانش آموزان باز شوند اما مسئولان مدرسه اسقفی سنت اندروز بدون توجه به گفته های رئیس جمهوری آمریکا نمی خواهند بچه ها را در ماه سپتامبر و همزمان با فرارسیدن فصل پاییز به زور  به کلاس های درس بکشانند.

 

مسوولان مدرسه سنت اندروز به والدین تمام دانش آموزان خود نامه ای فرستاده و به آنها خبر داده اند که برای سال تحصیلی آینده به یکی از این دو روش عمل می کنند؛ حضور محدود و نوبتی بچه ها در کلاس های درس یا برگزار کردن کاملا آنلاین و از راه دور آموزش، یعنی همان کاری که در فصل بهار هم انجام شد. قرار است تصمیم نهایی درباره باز شدن یا نشدن مدرسه اوایل ماه آینده میلادی گرفته و اطلاع رسانی شود.

 

بارون که کوچک ترین عضو از پنج فرزند ترامپ است، از زمان انتقال یافتن پدرش به کاخ سفید سه سال قبل را در مدرسه خصوصی سنت اندروز گذرانده و احتمالا این آخرین سال حضورش در این مدرسه اسقفی باشد. اگر ترامپ انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ را به جو بایدن ببازد و از واشنگتن به خانه خود در نیویورک بازگردد، به احتمال فراوان بارون هم ناچار خواهد بود در همان مدرسه نزدیک خانه خودشان در منهتن درس بخواند.

 

 

با وجود اضافه شدن بیش از یک میلیون نفر به تعداد بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در ۱۵ روز گذشته در ایالات متحده آمریکا، ترامپ تهدید نموده است اگر مدارس در پائیز آينده باز نشوند، بودجه فدرال را قطع می کند. با این حال، بسياري از ایالات ، جوامع محلی و مدرسه های خصوصی تهدید رییس جمهوری آمریکا را جدی نگرفته و برای آموزش از راه دور یا نوبتی کردن حضور بچه ها در مدارس برنامه ریزی می کنند.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ

 

واکنش ترامپ به تبدیل ایاصوفیه به مسجد

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد تبدیل کلیسای ایاصوفیه به مسجد نقض آزادی اقلیت‌های مذهبی از سوی ترکیه است.

 

 دونالد ترامپ نارضایتی خود از تبدیل موزه ایاصوفیه به مسجد از سوی دولت ترکیه را اعلام کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با اسقف اعظم ارتدکس این کشور نارضایتی خود را از تبدیل موزه ایاصوفیه به مسجد ابراز و مقامات ترکیه را به نقض آزادی اقلیت‌های مذهبی در این کشور متهم کرد. همچنین مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرد آمریکا در کنار کلیسای ارتدکس یونان ثابت قدم باقی خواهد ماند، تا ایاصوفیه در دسترس بوده و منبع الهام و تامل برای هر فردی با هر آئین و مذهبی باشد.

 

مسجد ایاصوفیه استانبول تا فتح این شهر در سال ۹۱۶ میلادی به عنوان کلیسا و از زمان فتح استانبول از سوی سلطان محمد فاتح عثمانی به عنوان مسجد و در نهایت از سال ۱۹۳۴ بنا به تصمیم هیئت دولت وقت به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------