آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

برنامه وزارت دفاع انگلیس برای تقویت توان مقابله با تهدیدات فضایی روسیه و چین



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزیر دفاع انگلیس
وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد، این کشور توان مقابله خود با تهدیدات روسیه و چین در فضا را به عنوان بخشی از بررسی سیاست دفاعی و امنیتی که از سوی دولت بریتانیا انجام می‌شود، تقویت خواهد کرد. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس اعلام کرد نگران آزمایش اخیر فضایی روسی است که شلیک یک پرتابه با "مشخصات یک سلاح فضایی" را شامل بود.

 

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در روزنامه تلگراف نوشت: "این هفته، تهدید امنیت ملی ما توسط روسیه، از طریق آزمایش تحریک‌کننده یک پرتابه سلاح مانند که استفاده مسالمت‌آمیز از فضا را تهدید می‌کند، به ما یادآور شده است."

 

وی با بیان اینکه چین نیز چنین تهدیدی انجام داده، توضیح داد: چین نیز درحال توسعه سلاح‌های فضایی مزاحم است و هر دوی کشورها در حال ارتقای قابلیت‌های خود هستند. چنین رفتارهایی تنها بر اهمیت بررسی‌ای صحه می‌گذارد که بریتانیا در حال انجام آن است.

 

همزمان با هدف قرار گرفتن روسیه با تحریم‌های جدید از سوی بریتانیا، متهم کردن بازیگران روس به تلاش برای دخالت در انتخابات بریگزیت و نیز اتهام وارده مبنی بر تلاش برای هک تحقیقات واکسن کرونا به مسکو، تنش‌ها بین بریتانیا و روسیه طی هفته‌های اخیر بالا گرفته است.

 

انگلیس روز دوشنبه نیز به طور جداگانه اعلام کرد توافق استرداد خود با هنگ‌کنگ را به دنبال افزایش اختلاف با چین بر سر اعمال قانون امنیت ملی بر این مستعمره سابق بریتانیا، به حالت تعلیق درمی‌آورد.

 

اوایل این ماه، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس دستور داد تجهیزات مربوط به فناوری‌های هوآوی چین، تا پایان سال ۲۰۲۷ به طور کامل از شبکه ۵G بریتانیا پاک‌سازی شود.

  

چین- که زمانی منبع اصلی سرمایه‌گذاری پروژه‌های زیربنایی در بریتانیا تلقی می‌شد-، بریتانیا را به واسطه‌گری برای آمریکا متهم کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------