کره جنوبی: احتمال نشست سران آمریکا و کره شمالی وجود دارد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,نشست سران آمریکا و کره شمالی
«پارک جیه وون» نامزد سرویس ملی جاسوسی کره جنوبی احتمال داد سران آمریکا و کره شمالی پیش از انتخابات آمریکا یک بار دیگر با هم ملاقات کنند. 

به گزارش ایرنا، یونهاپ روز یکشنبه گزارش کرد این مقام کره جنوبی در دفاعیه مکتوب خود که به مجلس ملی کره جنوبی ارسال کرده با اشاره به راه هایی که دو کشور برای مساله هسته ای کره شمالی و استقرار صلح در شبه جزیره کره به کار گرفته اند آورده است معتقدم در صورت فراهم بودن شرایط از جمله پاسخ مثبت کره شمالی،  احتمال نشست سوم بین آمریکا و کره شمالی وجود دارد.

 

وی همچنین در تبیین استدلال دیدگاه خود به سخنان ماه قبل «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا اشاره کرده که گفته بود در صورت مفید بودن نشست با کیم جونگ اون، با او دیدار خواهد کرد.

 

ترامپ و کیم از زمان اولین اجلاس خود در ژوئن سال ۲۰۱۸ در سنگاپور سه بار با هم ملاقات کرده اند جایی که آنها توافق کردند که در ازای تضمین های امنیتی، در مسیر خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره کار کنند.

 

مذاکرات هسته ای دو کشور بعد از نشست بی نتیجه کیم و ترامپ در هانوی در سال گذشته میلادی، به دلیل اختلاف نظر در زمینه هایی مانند نحوه خلع سلاح و همچنین امتیازات واشنگتن متوقف مانده است.

 

نامزد ریاست سرویس جاسوسی کره جنوبی همچنین در این دفاعیه در مورد روابط دو کره گفته است اگرچه روابط بین دو کره در شرایط سختی قرار دارد اما باید از هر ظرفیت دیپلماتیک و سیاسی برای تعامل سازنده استفاده کرد.

 

پارک در پاسخ به این سؤال که آیا او کره شمالی را «اصلی ترین دشمن جنوبی» می داند گفت: سئول همه نهادهایی که حاکمیت، قلمرو و اموال مردم ما را تهدید و نقض کنند را دشمن می داند و من با این مورد کاملاً موافقم».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------