تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از پیشتازی بایدن بر ترامپ حکایت دارد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا از جو بایدن رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت‌های مهم فلوریدا، میشیگان و آریزونا عقب است. 

به گزارش ایرنا، این ایالت ها همان ایالت هایی است که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶میلادی در آن به پیروزی دست یافت و برای موفقیت وی در انتخابات پیشرو، بسیار حائز اهمیت است.

 

نشریه پولیتیکو نوشت: نتایج نظرسنجی جدید سی‌ان‌ان و موسسه «اس‌اس‌آراس» که از ۱۸ تا ۲۴ ژوئیه (۲۸ تیر تا ۳ مرداد) انجام شد، نشان داد در حالی که تنها۱۰۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده، ترامپ در سه ایالت فلوریدا، آریزونا و میشیگان موفقیت چندانی کسب نکرده است.

 

ترامپ در فلوریدا از بایدن به میزان ۵۱ درصد در مقابل ۴۶ درصد عقب افتاده و این ارقام در دو ایالت آریزونا و میشیگان به ترتیب ۴۹ درصد در برابر ۴۵ درصد و ۵۲ درصد در برابر ۴۰ درصد است.

 

در همین حال، محبوبیت کلی رئیس جمهوری آمریکا در این ایالت ها به دلیل نحوه مدیریت بحران کرونا کاهش یافته است به طوری که ۶۰ درصد از آمریکایی های ساکن آریزونا، ۵۹ درصد از ساکنان میشیگان و ۵۷ درصد از مردم فلوریدا رویکرد ترامپ برای مقابله با ویروس کرونا را نمی پسندند. حاشیه خطای این نظرسنجی ۳.۸ درصد اعلام شده است.

 

همچنین نتایج نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز و موسسه ماریست نشان داد که بایدن در آریزونا ۵ امتیاز از ترامپ پیشتر است به طوری که این نامزد دموکرات با ۵۰ درصد آرا در برابر ۴۵ درصد آرا ترامپ، از رئیس جمهوری فعلی آمریکا جلو افتاده است.

 

در این نظرسنجی که از یک هزار و ۲۰ نفر در این ایالت از ۱۴ تا ۲۲ ژوئیه (۲۴ تیر تا ۱ مرداد) انجام شد و حاشیه خطای آن ۳.۷ درصد بود، مشخص شد که بایدن از حمایت لاتین تبارها، زنان، افرادی با مدارک دانشگاهی، افراد زیر ۴۵ سال و افراد ساکن شهرها و حومه ها برخوردار است.

 

این در حالی است که مسیحیان اوانجلیکال، مردان، افراد ۴۵ سال و بیشتر و کسانی که در شهرهای کوچک یا مناطق روستایی تر زندگی می کنند، بیشتر موافق ترامپ هستند.  

 

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ترامپ نامزد دلپسندی برای طرفداران موضوعات اقتصادی است، در حالی که حمایت از بایدن در زمینه مدیریت روابط نژادی و بحران کرونا بیش از ترامپ است.

 

تقریبا سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است و یک نظرسنجی جدید دیگر که به همت آسوشیتدپرس و مرکز تحقیق روابط عمومی  NORC انجام شده خبر می دهد که طرفداران بایدن به نسبت طرفداران ترامپ چه در مورد مبارزات انتخاباتی و چه درمورد نامزدشان، اشتیاق کمتری دارند.

 

با این حال، نتایج این نظرسنجی نشان داد که مردم آمریکا با اقدام ترامپ در زدن ماسک، برقراری توازن بین محدویت های کرونایی با تلاش ها برای کمک به اقتصاد آمریکا و بازگشایی کامل مدارس، در تعارض هستند.

 

اما نمره بایدن در این نظرسنجی، در زمینه برخورداری از خصلت های مثبتی چون صداقت، توانمندی و مراقبت از مردم آمریکا، بیش از ترامپ است.

 

نتایج نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس و مرکز NORC  همچنین مشخص کرد فقط ۳۲ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ در مقابل کرونا راضی هستند.

 

همچنین هشت نفر از هر ۱۰ آمریکایی معتقدند که کشورشان در مسیر اشتباه حرکت می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------