آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

آلمان صادرات تسلیحات به هنگ کنگ را متوقف می کند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,هایکو ماس
وزیر خارجه آلمان از توقف صادرات تسلیحات و محصولات دومنظوره به هنگ کنگ خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «هایکو ماس» روز سه شنبه اظهار داشت که در راستای واکنش هماهنگ اتحادیه اروپا به قانون امنیت ملی چین در قبال هنگ کنگ، مقامات برلین صادرات تسلیحات و محصولات دومنظوره به این منطقه را متوقف خواهند کرد.

 

ماس همچنین در خصوص بکارگیری مجموعه تدابیر علیه اقدامات چین از سوی وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت که چنانچه این اتحادیه بخواهد در روابط با «قدرتهایی مانند چین» از ارزشها و اصول خود حمایت کند؛ «لازم است با صدایی واحد صحبت کند».

 

وزیر خارجه آلمان در ادامه افزود: «در خصوص آلمان، ما تاکنون گامهای نخست را برداشته ایم. برای من، این بدان معناست که ما فوراً صادرات تسلیحات و محصولات دومنظوره و حساس به هنگ کنگ را متوقف کنیم. تحت این شرایط، هنگ کنگ به عنوان بخشی از [خاک] چین تلقی خواهد شد».

 

گفتنی است که قانون امنیت ملی چین برای هنگ کنگ که در پارلمان چین به تصویب رسیده است، روز سی اُم ژوئن به مرحله اجرا درآمد.

 

این قانون مقرراتی را در ارتباط با پیشگیری، توقف و مجازات چهار نوع از جرائم ارتکاب یافته در هنگ کنگ تنظیم می کند. این جرائم عبارتند از فعالیتهای جدایی طلبانه، تلاشها برای تضعیف قدرت دولت، فعالیتهای تروریستی و تبانی با کشورها یا نیروهای خارجی مستقر در خارج از کشور برای به مخاطره انداختن امنیت ملی.

 

شماری از مقامات غربی طرح این قانون را نشاندهنده تمایل پکن به تشدید کنترلها بر سر استقلال داخلی خود می دانند.

 

پیشتر هایکو ماس، وزیرخارجه آلمان اعلام کرد که این کشور دیگر تسلیحات نظامی را به ترکیه نخواهد فروخت. وی دلیل این تصمیم را دخالت آنکارا در بحران لیبی و سوریه دانست و گفت آنچه ترکیه در جنگ سوریه انجام می‌دهد، برای آلمان غیرقابل قبول است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------