آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

لوکاشنکو: لازم شد با پوتین صحبت کنم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رهبران بالتیک
در شرایطی که رهبران بالتیک بر برگزاری انتخاباتی تازه تاکید دارند، رئیس جمهوری بلاروس امروز (شنبه) خواستار گفت‌وگو با رئیس جمهوری روسیه شد و هشدار داد که اعتراضات خیابانی صرفا یک تهدید محدود به بلاروس نیستند.

 به  گزاش ایسنا ؛ اعتراضات گسترده‌ای پس از پیروزی مجدد لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس به راه افتاده و ده‌ها هزار تن که او را به تقلب متهم می‌کنند، به خیابان‌ها آمده‌اند.

 

براساس گزارش آژانس خبری دولتی «بلتا»، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفت: لازم است با ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) تماس گرفته و با او صحبت کنم چون این وضعیت دیگر یک تهدید تنها علیه بلاروس نیست.

 

او افزود: امروز دفاع از بلاروس کمتر از دفاع از کل اوضاع، وحدت این کشور و موارد دیگر نیست... آنهایی که در خیابان‌ها پرسه می‌زنند، این را درک نمی‌کنند.

 

اظهارات تازه لوکاشنکو در شرایطی مطرح می‌شود که رهبران بالتیک از بلاروس خواستند تا انتخاباتی "آزاد و عادلانه" برگزار کند.

 

نخست وزیران استونی، لتونی و لیتوانی امروز از بلاروس خواستند تا انتخابات "جدید آزاد و عادلانه" برگزار کند. این رهبران پس از دیدار در استونی در بیانیه‌ای گفتند، انتخابات جدید باید با مشارکت ناظران بین‌المللی و شفاف برگزار شود.

 

پیروزی قاطع لوکاشنکو در یکشنبه پیش با اتهام تقلب از سوی معترضان همراه شده و اتحادیه اروپا جمعه اولین گام در راستای اعمال تحریم‌های جدید علیه بلاروس بر سر این مساله را برداشت.  

 

سوتلانا تیخانوفسکایا، نامزد ریاست جمهوری اپوزیسیون بلاروس که سه‌شنبه گذشته به لیتوانی گریخت، خواستار اعتراضات بیشتر و بازشماری آراء شده است. روز جمعه، ششمین روز از اعتراضات خیابانی متوالی علیه لوکاشنکو بود.

 

لوکاشنکو که با بزرگترین چالش برای حاکمیتش طی ۲۶ سال حضورش در قدرت مواجه شده است، به مردم هشدار داده تا در خانه بمانند و برای آنچه انقلابیون تحت حمایت خارجی توصیف کرد، "خوراک توپ" نشوند. در همین حال، رهبران حوزه بالتیک از بلاروس خواستند تا از خشونت خودداری کرده و زندانیان سیاسی و معترضان بازداشتی را آزاد کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------