آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

گزارش کنگره آمریکا در مورد مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ منتشر شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کنگره آمریکا
کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه با انتشار یک گزارش مدعی شد که روسیه در اقدامی تجاوزکارانه و چندجانبه کوشیده است تا نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را تحت تأثیر قرار دهد. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه در پنجمین جلد از گزارش خود پیرامون تحقیقات در خصوص تبانی احتمالی «دونالد ترامپ» با مقامات روسیه در جریان انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مدعی شد: «این کمیته دریافت که دولت روسیه در تلاشی تجاوزکارانه، و چند جانبه برای نفوذ یا مبادرت به نفوذ در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دست داشته است».

 

این گزارش همچنین مدعی شد که «پل مانافورت» رئیس کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ عملیات‌های نفوذ در اوکراین را به نفع دولت روسیه و به مدت پنج سال- از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹- تحت هدایت یک فرد میلیاردر به نام «اولگ دریپاسکا» انجام داده است.

 

در این گزارش سنا آمده است: «تقریباً از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹، مانافورت این عملیات‌های نفوذ را از طرف دریپاسکا اجرا کرده است، از جمله کمپین نفوذ سیاسی گسترده و چندین میلیون دلاری در کشورهای مورد نظر این میلیاردر و دولت روسیه».

 

کمیته اطلاعاتی مجلس سنا در این گزارش مدعی شد که مانافورت با یک مأمور اطلاعاتی روسیه که این نهاد امنیتی را در جریان انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مدیریت کرد، از نزدیک فعالیت می‌کرد. «مانافورت با یک مأمور اطلاعاتی روسیه به نام کنستانتین کیلیمنیک به طور بسیار نزدیکی کار کرد. کیلیمنیک به بخش جدایی ناپذیرِ عملیات‌های منافورت در اوکراین و روسیه تبدیل شده بود. کیلیمنیک و مانافورت رابطه‌ای نزدیک و ادامه دار با یکدیگر برقرار کردند که تا انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و فراتر از آن به طول انجامید».

 

این گزارش همچنین مدعی شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دستور هکِ شبکه‌های رایانه‌ای حزب دموکرات و حساب‌های کاربری وابسته به این حزب را برای یافتن و درز اطلاعاتی که به «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات و رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ لطمه بزند، صادر کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------