کیم خواستار برگزاری کنگره "نادر" حزب حاکم کره شمالی شد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی, رهبر کره شمالی
رهبر کره شمالی خواستار برگزاری کنگره نادر حزب حاکم "کارگران" کشورش در ماه ژانویه شد تا به سیاست رفع کاستی‌ها و نقاط ضعف رسیدگی کند و یک برنامه پنج ساله جدید را برای اقتصاد در حال مرگ این کشور منزوی طراحی کند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به "KCNA" امروز (پنج‌شنبه) گزارش داد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی این اطلاعیه را در نشست روز چهارشنبه کمیته مرکزی حزب حاکم مطرح کرد و در جریان آن دستاوردها، نقاط ضعف و کاستی‌ها از کنگره قبلی در سال ۲۰۱۶ میلادی را ارزیابی کرد.

 

این نشست در اظهارات صریح غیرمعمولی جمع‌بندی کرد که اهداف تعیین شده برای ارتقای اقتصاد ملی به طور جدی به تعویق افتاده و استانداردهای سطح زندگی به طور قابل توجهی بهبود نیافته‌اند.

 

کیم گفت: چالش‌های بی‌سابقه و اجتناب ناپدیری در جنبه‌های مختلف و شرایط منطقه پیرامون شبه‌جزیره کره وجود داشته است.

 

خبرگزاری KCNA گزارش داد: کیم خواستار برگزاری مرتب کنگره‌های حزب حاکم شد؛ نشانه‌ای دال بر اینکه پیونگ‌یانگ احتمالا در آینده طبق چهارچوب زمانی منظم‌تری این نشست‌ها را برگزار می‌کند.

 

شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها تحریم‌هایی را علیه کره شمالی به خاطر برنامه‌های موشک بالستیکی و تسلیحات اتمی‌اش اعمال کرده‌اند.

 

هونگ مین، یکی از تحلیل‌گران در "موسسه کره برای اتحاد ملی" گفت: اذعان به کاستی‌ها و نقاط ضعف با هدف توجیه ناکامی دولت پیونگ‌یانگ در دستیابی به اهداف اقتصادی که پیش‌تر تعیین کرده بود، صورت گرفته است.

 

وی افزود: زمان‌بندی این نشست در ژانویه نزدیک به مراسم تحلیف پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هدف خاصی دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------