بیانیه پیونگ یانگ درباره وضعیت جسمانی «اون»



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پیونگ یانگ
پیونگ یانگ در پی اظهارات اخیر یکی از مشاوران سابق رئیس جمهور اسبق کره جنوبی مبنی بر به کُما رفتن رهبر کره شمالی، بیانیه‌ای را در رابطه با آخرین فعالیت‌های کیم جونگ اون منتشر کرد. 

 به  گزار  تسنیم به نقل از تاس، پیونگ یانگ در واکنش به اظهارنظرها و گمانه‌زنی‌های مجدد درباره غیبت طولانی «کیم جونگ اون» و وضعیت سلامتی بالاترین مقام کره شمالی، اعلام کرد که کیم در راس نشست شورای سیاسی حزب حاکم حضور پیدا کرد.

  

«آژانس خبری مرکزی کره» که توسط دولت کره شمالی اداره می‌شود، ضمن اعلام خبر شرکت رهبر کره شمالی در نشست حزب حاکم «کارگران»، خبر داد که در این نشست تدابیر فوق العاده برای بررسی خسارت‌های ناشی از طوفانی که 26-27 آگوست، همه مناطق این کشور را درنوردیده است، اتخاذ شده است.

 

در ادامه بیانیه آژانس خبری مرکزی کره آمده که در این نشست همچنین برخی از کوتاهی‌های صورت گرفته که در اجرای تدابیر بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

آژانس یاد شده این بیانیه را در پی اظهارات اخیر یکی از مشاوران سابق رئیس جمهور اسبق کره جنوبی مبنی بر اینکه رهبر کره شمالی چند ماهی در کُما به سر می برد، منتشر کرده است.

 

«چانگ سانگ-مین» یکی از مشاوران سابق «کیم دائه-جونگ» رئیس جمهور فقید کره جنوبی در اظهار نظری به رسانه های این کشور گفته است کیم جونگ اون در کما به سر می برد اما هنوز در قید حیات است.

 

مشاور سابق رئیس جمهور فقید کره جنوبی افزود: ساختار کامل جانشینی تشکیل نشده است بنا بر این کیم یو-جونگ در حال معرفی شدن به عنوان شخصیتی مطرح است چرا که مدت زمان زیادی نمی توان در خلأ قدرت به سر برد.

 

برخی رسانه‌ها از جمله شبکه خبری سی‌ان‌ان در اوایل اردیبهشت مدعی شدند، رهبر کره شمالی در وضعیت وخیمی قرار دارد و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

 

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در همان زمان گزارش داد کیم پس از 20 روز شایعات گسترده درباره مرگ احتمالی وی، در انظار عمومی ظاهر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------