آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

تمرین نظامی ناوهای ترکیه و آمریکا در شرق مدیترانه/ تجهیزات نظامی ایتالیا و فرانسه در مدیترانه



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ناوهای ترکیه و آمریکا
دو ناو نظامی ترکیه در آب‌های شرق مدیترانه به همراه نیروی دریایی آمریکا تمرین‌های نظامی انجام دادند. فرانسه و ایتالیا نیز برای مشارکت در تمرین نظامی مشترک با یونان و قبرس نیروها و تجهیزاتی دریایی به شرق مدیترانه اعزام کردند. 

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی با انتشار گزارشی ضمن اشاره به انجام این تمرین‌های نظامی به نقل از وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: «دوره‌های آموزشی یگان‌های نیروی دریایی با نیروهای دریایی متفقین در مدیترانه شرقی برگزار شد.»

 

در این گزارش بدون ارائه جزئیات بیشتر آمده است که دو ناوچه ترک «بارباروس» و «بورغاز آدا» به همراه ناوشکن «یواس‌اس وینستون چرچیل» آمریکا در آب‌های شرق مدیترانه تمرین‌های دریایی انجام دادند.

 

این تمرین‌ها که آنکارا از آن به عنوان آموزش‌های دریایی یاد کرده در حالی انجام‌ می‌شود که تنش در شرق مدیترانه به واسطه حضور کشتی‌های اکتشافی و حفاری ترکیه،‌ میان این کشور و یونان افزایش یافته است.

 

کشتی‌های حفاری که توسط ناوچه‌های جنگی ترکیه در این منطقه حمایت می‌شوند ماموریت دارند تا منابع هیدروکربن را شناسایی و زمینه بهره‌برداری از این منابع را برغم اعتراض‌های یونان و قبرس برای آنکارا فراهم کنند.

 

اوضاع در شرق مدیترانه برغم درخواست‌ جامعه بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز اختلاف‌ها و اعلام آمادگی دو طرف برای گفتگو و مذاکره همچنان متشنج گزارش می‌شود. ترکیه و یونان،‌ دو کشوری که هر دو عضو ناتو هستند طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به صورت جداگانه اقدام به مانوورهای متقابل دریایی کردند.

 

در این حال خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی اعلام کرد که فرانسه و ایتالیا نیز برای مشارکت در تمرین نظامی مشترک با یونان و قبرس روز چهارشنبه نیروها و تجهیزاتی دریایی به شرق مدیترانه اعزام کردند.

 

ترکیه با وجود درخواست اروپا برای توقف تحرکات دریایی این کشور در شرق مدیترانه و به رغم درخواست ایالات متحده و ناتو برای فروکش کردن تنش در این منطقه همچنان مصمم به دست‌یابی به منابع انرژی در مناطقی است که یونان و قبرس نیز ادعای مالکیت بر آنها را دارند. رجب طیب اردوغان،‌ رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه ضمن هشدار به یونان در خصوص ارتکاب هر گونه «اشتباهی» که به قیمت نابود شدن این کشور تمام شود،‌ تاکید کرد که آنکارا برای دفاع از منافع خود در شرق مدیترانه هیچگونه امتیازی نخواهد داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------