کشف کتابخانه دیجیتال و محرمانه داعش کشف شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , داعش
محققان متخصص امور تروریسم از کشف یک کتابخانه دیجیتال گسترده و محرمانه داعش خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از العربیه، محققان متخصص امور تروریسم توانستند یک کتابخانه‌ دیجیتال گسترده و محرمانه متعلق به "داعش" را کشف کنند.

 

طبق این گزارش، این کتابخانه توسط محققان موسسه گفت‌وگوی استراتژیک انگلیس کشف شده که حاوی هزاران کتاب، نشریه، اسناد، فیلم و تصاویر است.

 

طبق گفته این محققان، این کتابخانه دیجیتال بیش از ۹۰ هزار مطلب دارد و تخمین زده می‌شود که ماهانه حدود ۱۰ هزار فرد از آن بازدید می‌کنند و این مجموعه باعث تقویت محتوای مطالب و ایده‌های افراطگرایانه در اینترنت شده است.

 

محققان موسسه گفت‌وگوی استراتژیک انگلیس همچنین تأکید کردند که مسدود کردن این کتابخانه دشوار است، چراکه مطالب آن در مراکز مختلف ذخیره شده است.

 

این محققان گفتند که این کتابخانه پس از مرگ ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در اکتبر ۲۰۱۹ کشف شد و علی‌رغم اینکه مسؤولان مقابله را تروریسم انگلیس و آمریکا از موضوع مطلع شده‌اند اما این کتابخانه همچنان به فعالیتش ادامه می‌دهد.

 

در همین راستا، شبکه بی‌بی‌سی به نقل از مصطفی عیاد، معاون مدیر موسسه گفت‌وگوی استراتژیک انگلیس اعلام کرد که این آرشیو شامل تمامی اطلاعات درباره نحوه برنامه‌ریزی برای حملات و اجرای آنهاست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------