ترامپ: برلین برای لغو پروژه خط انتقال گاز با روسیه، بسیار ضعیف است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
رئیس جمهور آمریکا گفت به خاطر ادعای مسمومیت منتقد مسکو، از آلمان برای خارج شدن از پروژه خط لوله انتقال گاز با روسیه، حمایت می‌کند؛ اما مدعی شد برلین ممکن است از لحاظ امنیت انرژی به قدری "ضعیف" باشد که خود قادر به انجام این کار نباشد. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترامپ در پاسخ به سؤالی در این باره بعد از کنفرانس مطبوعاتی روز کارگر در آمریکا، گفت دولتش مدت‌های مدید به آلمان عضو نانو علیه توافق خط لوله "نورد استریم ۲" مشورت داده، و افزود آلمان همین حالا هم زیادی بر انرژی روسیه تکیه کرده است.

 

ترامپ در حالی که حمایت خود از خارج شدن احتمالی آلمان از توافق عظیم انرژی با روسیه را نشان می‌داد، گفت: "قطعاً".

 

وی اظهار کرد: اما گمان نمی‌کنم آلمان در حال حاضر در چنین جایگاهی باشد. به این خاطر که آلمان از لحاظ انرژی در جایگاه بسیار تضغیف شده‌ای قرار دارد. آن‌ها در حال تعطیل کردن همه کارخانه‌ها، هسته‌ای، زغال سنگ و کارخانه‌های بسیاری هستند و آن‌ها واقعاً خودشان را در موقعیت بسیار، بسیار بدی قرار داده‌اند.

 

رئیس جمهور آمریکا در حالی که به موضوع مورد علاقه خود می‌پرداخت، گفت: ناتو وجود دارد که ظاهراً از اروپا در مقابل روسیه محافظت کند، اما آلمان همزمان با اینکه از لحاظ پرداختی سالیانه خود به این اتحاد "بدهکار" است، میلیاردها دلار به روسیه پرداخت کرده است.

 

پروژه خط لوله نورد استریم ۲ که قرار است ظرفیت کنونی سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز خط لوله نورد استریم را دو برابر کند، یک سرمایه‌گذاری مشترک هزار و ۲۰۰ کیلومتری بین "گازپروم" روسیه و پنج شرکت اروپایی است.

 

کشورهای در مسیر ساخت و ساز شامل آلمان، فنلاند و سوئد، تاکنون اجازه خود را برای انجام این پروژه اعلام کرده‌اند و دانمارک نیز که در ابتدا با این پروژه مخالفت داشت، سال گذشته اجازه اجرای پروژه را داد.

 

ترامپ روز شنبه برخلاف بیانیه‌ ایالات متحده که پیش‌تر از سوی مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا صادر شده بود، گفت مدرکی مبنی بر مسمومیت الکسی ناوالنی، منتقد کرملین، وجود ندارد.

 

پامپئو در این باره گفته بود: آمریکا عمیقاً نگران نتایج اولیه تحقیقات متخصصان پزشکی آلمان مبنی بر آن است که ناوالنی، فعال اپوزیسیون روس، مسموم شده است. اگر این گزارش‌ها به درستی اثبات شوند، آمریکا از خواسته اتحادیه اروپا مبنی بر تحقیقات جامع حمایت می‌کند و آماده کمک‌رسانی در این راستا است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------