ناوالنی، رهبر مخالفان پوتین از کما خارج شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,الکسی ناوالنی
الکسی ناوالنی وبلاگ نویس و رهبر مخالفان دولت روسیه که از دو هفته پیش به کما رفته است و در بیمارستانی در برلین بستری است، از این حالت خارج شد. ناوالنی دیگر به دستگاه تنفس مصنوعی وصل نیست. بیمارستان چریته برلین گفته است: ناوالنی همچنین به صداها واکنش نشان می دهد اما هنوز زود است که پیامدهای مسمومیت وی در درازمدت ارزیابی شود.

به گزارش ایرنا، بیمارستان چریته برلین در توئیتی خاطرنشان کرد: حال الکسی بهبود یافته و با تلاش پزشکان از کما خارج شده است.

 

در این توییت گفته شده است که ناوالنی دیگر به دستگاه تنفس مصنوعی وصل نیست.

 

بیمارستان چریته در مطلب توییتی خود گفته است: ناوالنی همچنین به صداها واکنش نشان می دهد اما هنوز زود است که پیامدهای مسمومیت وی در درازمدت ارزیابی شود.

 

در همین حال امروز دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که طرف روسی مدارک پزشکی در مورد وضعیت بیماری ناوالنی را ازطرف آلمانی دریافت کند.

 

الکسی ناوالنی ۱۷ روز پیش در حالی که از تومسک در سیبری به مسکو پرواز می کرد در هواپیما دچار حمله عصبی شدید شد و در حالی که به کما رفته بود در بیمارستانی در شهر اومسک سیبری بستری شد.

 

مقام‌های آلمانی به تازگی مدعی شدند که ناوالنی با ماده ای سمی به نام نوویچوک که دو سال پیش در مسمومیت سرگئی اسکریپال سرهنگ سابق روسی پناهنده به انگلیس و دخترش یولیا بکار گرفته شده بود، مسموم شده است.

 

عوامل نوویچوک یا گاز نوویچوک به دسته‌ای از عوامل عصبی اطلاق می‌شود که بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۳ در شوروی و روسیه تولید شده‌اند.

 

«دمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در همین رابطه اعلام کرد: پیش از انتقال ناوالنی به برلین، هیچ ماده سمی در بدن وی یافت نشد با این حال روسیه برای همکاری همه جانبه با آلمان برای روشن شدن تمامی زوایای این حادثه آماده است هر چند که برلین به درخواست های رسمی ما تا امروز پاسخی نداده است.

 

ماریا زاخارووا سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه نیز این موضوع را دسیسه ای تکراری علیه روسیه و در جهت سیاه نمایی از این کشور خوانده است.

 

وی ادامه داد: غربی ها می دانند که در این مواقع چه رخ می دهد و روسیه نیز پاسخ مناسب را ارایه خواهد کرد.

 

الکسی ناوالنی منتقد دولت روسیه به عنوان رهبر مخالفان از حمایت کشورهای غربی برخوردار است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------