آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

رئیس جمهوری چین: موفقیت در مبارزه با کرونا نشانگر برتری نظام ما است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
رییس جمهوری چین در مراسم اعطای مدال به شخصیت های برجسته حوزه مبارزه با ویروس کرونا این کشور اظهار داشت: مقابله با کرونا، برتری های نظام چین و سیستم مدیریت کشور را نمایان ساخته است.

به گزارش ایرنا، «شی جین پینگ» روز سه شنبه در این مراسم خاطر نشان کرد: معیار مهم برای ارزیابی موفق و برتری نظام یک کشور این است که آیا می تواند در قبال چالش های خطرناک بزرگ همه نیروهای جامعه را سازماندهی کند؟ نظام سوسیالیستی چین دارای توانایی خارق العاده در سازماندهی، هماهنگی و اجرایی سازی است و می تواند با بسیج نیروی جامع، مشکلات بزرگ، سخت و اضطراری را حل کند.

 

وی تاکید کرد: در صورتی که با استفاده از نیروی نظام مند با چالش ها و مخاطرات مقابله شود، چین حتما می تواند بحران ها را به فرصت ها تبدیل کرده و نیز از حالت مرگ خارج شده و زنده بماند.

 

رئیس جمهوری چین اظهار داشت: چین با گسترش همکاری ها با کشورهای جهان بر اساس منافع متقابل، پیشبرد مداوم جهانی شدن اقتصاد، دفاع قطعی از نظام تجارت چند جانبه، حفاظت از گردش امن و هموار زنجیره های صنعتی و عرضه جهان، به طور مشترک برای پیشبرد شکوفایی دوباره و هر چه زودتر اقتصاد جهان تلاش می کند.  

 

او گفت که کشورش مایل است همراه با کشورهای جهان برای تاسیس مکانیسم چند جانبه ای موثرتر و فراگیرتر برای مدیریت جهان و همکاری منطقه ای فعال تر، به طور مشترک با منازعات منطقه ای، تروریسم، تغییرات اقلیمی، امنیت سایبری و امنیت زیستی مقابله کرده و آینده زیباتری را برای بشریت خلق کند.  

 

شی با یاداری اینکه قدرت فوق العاده کشور سرچشمه اعتماد به نفس ما در برخورد با هرج و مرج ها است گفت: امکانات فراوان، سیستم صنعتی کامل، قدرت علمی و فنی نیرومند، منابع پزشکی فراوان که در سال های طولانی به دست آمده، پشتوانه قوی پیشگیری و کنترل اپیدمی کرونا در کشور بوده است.

 

دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین افزود: با این که فعالیت های اقتصادی و اجتماعی به دلیل شیوع کرونا در کشور متوقف شد، اما زندگی مردم چندان تحت تاثیر قرار نگرفت و نظم اجتماعی کشور نیز به طور کلی عادی بوده است.

 

وی تاکید کرد: این وضعیت در گرو قدرت فوق العاده کشور است که از زمان آغاز اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز در کشور به این سو شکل گرفته است.

 

شی خاطرنشان کرد: چین باید خطرات احتمالی را مورد اهمیت بیشتر قرار داده و خود را برای رویارویی طولانی مدت با تغییرات در خارج از کشور آماده کرده و تلاش کند تا در میان بحران ها و تغییرات، فرصت ها را کشف و از آن استفاده کند.

 

رییس جمهوری چین گفت: چین همچنان با ایده جامعه بشری با سرنوشت مشترک، به اتفاق جامعه جهانی با چالش های جهان که به طور روزافزون جدی تر می شود، مقابله خواهد کرد.

 

وی گفت: چین همچنان همکاری جهانی برای پیشگیری و مهار شیوع کرونا را به پیش سوق داده و از ایفای نقش هدایت کننده سازمان بهداشت جهانی در مقابله جهان با شیوع کرونا پشتیبانی کرده و تجربیات پیشگیری و مهار و معالجه خود را با سایر کشورها به اشتراک می گذارد و همچنان به کشورها و مناطق با توانمندی های ضعیف در مقابله با شیوع کرونا کمک می کند و به عنوان بزرگ ترین کشور عرضه کننده لوازم مورد نیاز مقابله با شیوع کرونا، به ایجاد جامعه بشری با سلامتی و بهداشت مشترک کمک خواهد کرد.

 

شی گفت: همه گیری کرونا به نحو ویژه ای به انسان ها هشدار داد که همه ما انسان ها سرنوشت مشترک داریم و در مقابل بحران های بزرگ، هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی پیش رفته و پیروز شود، همبستگی و همکاری تنها راه درست است هر گونه عملکرد خودخواهانه، فرافکنانه، سیاه نمایی و برعکس انجام دادن امور، نه تنها به خود دولت و ملت آسیب می رساند، بلکه به مردم کشورهای مختلف جهان نیز ضرر می رساند.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------