ناوالنی قصد دارد به روسیه بازگردد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ناوالنی
روزنامه نیویورک‌ تایمز به نقل از یک مقام امنیتی ارشد آلمان گزارش داد، الکسی ناوالنی، چهره سرشناس اپوزیسیون روس قصد دارد به روسیه بازگردد و به فعالیت‌هایش ادامه دهد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز دوشنبه بیمارستان "چریته" مستقر در برلین اعلام کرد، وضعیت ناوالنی که بعد از بیمار شدن در روسیه برای درمان به آنجا منتقل شد، رو به بهبود است و او دیگر از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده نمی‌کند و می‌تواند از تخت خارج شود.   

 

این مقام آلمانی که خواست نامش فاش نشود، به نیویورک‌ تایمز گفت: او قصد ندارد در آلمان در تبعید بماند. او می‌خواهد به وطنش روسیه بازگردد و به ماموریت خود ادامه دهد. او کاملا از وضعیت خودش مطلع است، او کاملا می‌داند که چه اتفاقی رخ داده است و کاملا آگاه است که در کجا به سر می‌برد.

 

این منبع امنیتی ارشد همچنین به نیویورک تایمز گفت، ناوارنی در گفت‌وگو با یک دادستان آلمانی از همکاری با روسیه در یک تحقیقات مشترک با برلین که از سوی مسکو پیشنهاد شده، مخالفت کرد.

 

به گفته این منبع، ناوالنی تحت مراقب شدید پلیس آلمان در بیمارستان چریته قرار دارد.

 

ناوالنی در تاریخ ۲۰ اوت در جریان یک پرواز داخلی در روسیه بیمار شد. پس از فرود اضطراری آن هواپیما، او در ابتدا در شهر اوسک سیبری تحت درمان قرار گرفت. دو روز بعد، به محض آنکه پزشکان اطمینان حاصل کردند که او می‌تواند پرواز داشته باشد، به بیمارستان چریته برای درمان منتقل شد.

 

به دنبال آن دولت آلمان اعلام کرد، پزشکان ردهایی از یک عامل اعصاب از گروه نوویچوک در بدن او یافته‌اند. مسکو هم با رد ادعاهای برلین تاکید کرد که پزشکان روس هیچ نوع ماده سمی در بدن ناوالنی پیدا نکردند.

 

دولت آلمان روز دوشنبه همچنین اعلام کرد، دو آزمایشگاه بین‌المللی دیگر در سوئد و فرانسه و همینطور سازمان منع تسلیحات شیمیایی به طور مستقل تایید کردند که الکسی ناوالنی، منتقد کرملین با عامل اعصاب نوویچوک مسموم شده است و از روسیه خواست تا همکاری کند.

 

رئیس‌جمهوری فرانسه هم روز دوشنبه در جریان تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری روسیه گفت، تجزیه و تحلیل فرانسه تایید می‌کند که الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس روس با ماده‌ای شبیه عامل اعصاب نوویچوک مسموم شده است. براساس بیانیه سرویس مطبوعاتی کرملین، ولادیمیر پوتین گفت که برای روشن شدن شرایط واقعی آنچه برای الکسی ناوالنی اتفاق افتاده است، باید مواد و اطلاعات از آلمان به روسیه منتقل شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------